Sexistické prasátečko zahájil happening s „živým billboardem“

Brno - Už čtvrtý ročník ankety Sexistické prasátečko vyhlásilo brněnské sdružení Nesehnutí. Soutěž zahájilo dnes odpoledne v 15 hodin happeningem v brněnské ulici Staňkova. Aktivisté tam vytvořili oživlý billboard zobrazující svět reklamy plný předsudků. Anticena má poukázat na zneužívání stereotypů a zobrazování mužů a žen v reklamách diskriminujícím způsobem.

Anketou chtějí organizátoři zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. „Nejedná se vždy o nahé ženské tělo, projevy sexismu jsou velmi různorodé,“ objasnila koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Kristýna Pešáková.

Při happeningu se organizátoři ankety pokusili o vytvoření živého billboardu zachycujícího stereotypy, které se v reklamě objevují. Od tradiční svůdnice, přes upachtěnou ženu posedlou úklidem po líného muže jehož jedinou vášní je televize a pivo.

„Firmy si ani mnohdy neuvědomují, že jejich reklama je sexistická nebo že by mohla někomu vadit. Rada pro reklamu už v několika případech rozhodla, že reklamy jsou neetické a podařilo se je odstranit. Samozřejmě některé firmy toto ani přesto nerespektují,“ řekla za organizátory Petra Havlíková.

Na Sexistické prasátečko může kdokoli navrhnout jakoukoli tištěnou, internetovou nebo televizní reklamu. Výherci od Nesehnutí dostanou diplom a knihu o genderových stereotypech.