Historická dráha u Tábora je chudší o stoletý most

Bechyně – Historická elektrická dráha z Tábora do Bechyně přišla v noci o jeden ze svých původních mostů. Po sto devíti letech služby ho nahradí nová konstrukce. Stávající most byl ve špatném stavu a výměna souvisí i s plánovanou rekonstrukcí silnice pod ním. Jeden původní most ale Křižíkově dráze v Táboře prozatím zůstane.

Přes historický most jezdily elektrické a v poslední době i motorové vlaky už od roku 1903. Oba dva dělali bratří Prášilové z mostárny v Praze-Libni," uvedl Vlastimil Zeman z Klubu přátel elektrické dráhy Tábor – Bechyně. Dosluhující most byl naposledy opravován v roce 1970 a od té doby citelně chátral. Snímání celé konstrukce s pomocí jeřábu začalo v sobotu kolem 22. hodiny. Ani pozdní hodina ale fanoušky elektrické dráhy a železnice neodradila.

Ze všech tří mostů na historické dráze poutal vždy nejmenší pozornost, a to už v době svého vzniku. „Asi kvůli tomu, že prostě ta stavba toho velkého krásného mostu přes Lužnici ho zastínila,“ dodala Marie Šechtlová. Nový most bude téměř o šest metrů delší a o metr vyšší. Silnici poprvé překlene v noci na 31. května.