Do Liberce vyjedou vylepšené žluté autobusy, konkurence se nebojí

Liberec – Získat další zákazníky ve vyostřeném konkurenčním boji na autobusové lince Praha – Liberec se snaží brněnský dopravce Student Agency prostřednictvím nových autobusů kategorie Fun&Relax, které oproti starším vozům nabízejí cestujícím například zásuvky, dotykové obrazovky na opěradle předchozího sedadla nebo vylepšené bezdrátové připojení k internetu. Společnost Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), která se Student Agency bojuje o zákazníky na pražské lince, konkurentova nová technika neleká, firma věří, že jí zákazníci zůstanou věrní.

Představitelé DPMLJ nevnímají zavedení nových autobusů na trase jako konkurenční boj. „My provozujeme linku jako nízkonákladovou, kde neposkytujeme žádné doplňkové služby. Máme stabilní klientelu a jako jediní v zemi na dálkové lince nabízíme přepravu vozíčkářů,“ řekl obchodní ředitel dopravního podniku Martin Oumrt. Proto firma ani neplánuje zareagovat na tah Student Agency nákupem vlastních nových autobusů.

Představitelé žlutého dopravce naopak připouštějí vliv konkurenčního prostředí na nasazení šesti nových autobusů na linku, kde cestující stráví na cestě jen asi hodinu. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje tak ale Student Agency reaguje i na růst počtu cestujících. Ten sice dopravce zaznamenal na všech svých linkách, na té pražsko-liberecké však byl obzvlášť výrazný. „Na všech vnitrostátních linkách jsme do konce dubna přepravili o 6,14 procenta víc cestujících, v Liberci činil nárůst dokonce 8,5 procenta,“ upřesnil mluvčí Ondrůj.

Nové autobusy začnou mezi Prahou a Libercem jezdit v průběhu příštího týdne, do 17. června na ně bude společnost lákat i zvláštní slevou jízdného na 50 korun. Standardní jízdné činí 85 korun, stejnou částku zaplatí cestující i u DPMLJ. Na počátku letošního roku proběhla drobná cenová válka, kdy liberecký dopravce zlevnil z dosavadních cen, brněnská firma ovšem vzápětí odpověděla obdobným tahem.

Student Agency na lince Praha – Liberec zprvu bojovala o zákazníky s ČSAD Liberec a krátce i dalšími dopravci. Všichni se však postupně stáhli a dva roky měly žluté autobusy monopol. Od roku 2009 začal provozovat svoji linku i dopravní podnik.