K nehodě na přejezdu přispěla konstrukce silnice

Bohdíkov (Šumpersko) – Klíčovou roli při dubnové nehodě vlaku a kamionu v Bohdíkově na Šumpersku sehrála konstrukce silnice. Nákladní vůz totiž na přejezd vjížděl z křižovatky a musel zatočit do pravého úhlu. Výstražné zařízení je ale umístěno a natočeno tak, že na ně přijíždějící řidiči nevidí. Ke shodnému závěru došla policie i Drážní inspekce, komunikaci teď bude třeba upravit.

Provoz v křižovatce u přejezdu nyní upravuje dopravní značení, které má zajistit, aby řidiči signalizaci spatřili, bude ale nutné místo přestavět. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala je skutečný stav přejezdu odlišný od územního plánu. „Nehoda ukázala na nedostatky křížení přejezdu. Zjistilo se, že komunikace neodpovídá platným předpisům kvůli návaznosti na železniční přejezd tak, aby jej mohli řidiči bezpečně přejet. Řidiči totiž neviděli na signalizační zařízení,“ shrnul mluvčí šumperské policie Josef Bednařík.

/*json*/{"map":{"lat":50.024646647102,"lng":16.898962855339,"zoom":18,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":50.024612182956,"lng":16.899080872536,"type":"23","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Rekonstrukce ale nezačne okamžitě. Ukázalo se totiž, že nikdo neví, komu silnice patří. „Nyní se zjišťuje, komu ta silnice patří, neví to ani Obecní úřad v Bohdíkově,“ podotkl Martin Drápal.

Přes problém s konstrukcí silnice se zřejmě odpovědnosti nevyhne řidič kamionu. Drážní inspekce poukázala, že řidič v tomto případě mohl výstražné zařízení včas spatřit. „Podle vrchního inspektora vzhledem k tomu, že šlo o vysoké auto, tatru, a řidič si dostatečně najížděl doprostřed vozovky, tak to signalizační zařízení nejspíše viděl,“ poukázal mluvčí Drápal. Policie zatím čeká na znalecké posudky. Kdyby byly vůči řidiči nepříznivé, hrozí mu obvinění.

Nehoda se stala v polovině dubna na křížení trati Šumperk – Jeseník se silnicí druhé třídy u šumperského zhlaví bohdíkovského nádraží. Přejezd je zabezpečen výstražným světelným zařízením, závory nemá. Po střetu s nákladní tatrou vykolejila lokomotiva a z její proražené nádrže uniklo 2 000 litrů nafty. Lokomotivu musel vyprostit a odtáhnout speciální jeřáb, odbagrovat se musela i zemina po kontaminaci naftou. Provoz na trati musel být na tři dny zastaven. Při nehodě byl těžce zraněn spolujezdec v kamionu a vznikla šestimilionová škoda.