Podchody pod Novým spojením stále blokují betonové zátarasy

Praha - Pět let po dokončení železničního koridoru v Praze pod Vítkovem stále nejsou přístupné podchody a podjezdy, vstupy do nich blokují betonové panely. Chodci a cyklisté tak musí koleje zdlouhavě obcházet nebo objíždět. Jenže o zkratky se zatím nechce ani město ani Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) starat.

Chodcům by zkratky ušetřily nejméně půl hodiny cesty. Podjezdy pod tratí by ale využívali i cyklisté, kteří by mohli ze stezky na Vítkově sjet na tu, která vede při Vltavě. 

Stavba stojí na pozemcích Českých drah, ty má ale svěřeny do užívání SŽDC. Zkratky postavila, na jejich údržbu ale prý nemá peníze, a tak je prostě uzavřela. Podchody se stavěly na žádost hlavního města a to by je mělo spravovat, tvrdí. „Investovali jsme přes 600 milionů korun, prakticky zhodnotili budoucí majetek města, protože naším cílem je bezúplatně tento majetek převést na město. Je zarážející, že ho nechce převzít,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. 

Stejné betonové panely byly také u Vítkovského tunelu. I díky medializaci problému došlo po více než roce k majetkovému vyrovnání a Praha stezku převzala. Teď to vypadá, že ledy se pohnuly i v případě podchodů. Rýsuje se smlouva mezi hlavním městem a Českými drahami. Ředitel odboru správy majetku pražského magistrátu Radek Svoboda předpokládá, že betonové zátarasy zmizí během letních prázdnin.