Slogan Žít Brno zatím moc nežije

Brno – Slogan Žít Brno, za který město zaplatilo šest set tisíc, se měl objevovat všude. Od propagačních materiálů až po úřady jednotlivých městských částí. Dva roky po jeho uvedení je však zviditelňován hlavně na webových stránkách, které si z něj dělají legraci. Otázkou tak je, zda byly peníze města investovány smysluplně.

Brno není jediné město na jižní Moravě, které chtělo být spojené s trefným sloganem. Například Znojmo je město s přívlastkem a Břeclav je brána do Lednicko-valtického areálu. Zatím se ale brněnské heslo mezi lidmi moc neujalo.

Brněnský magistrát naopak upozorňuje, že heslo aktivně využívá už několik měsíců. "Město Brno používá slogan už více než půl roku v různých obměnách. Na oficiálních materiálech týkajících se Evropské unie máme Žít Brno v Evropské unii. Na propagačních letácích vily Tugendhat máme Žít Brno moderně," uvedl mluvčí magistrátu Pavel Žára. Slogan se podle něj ale bude ještě vyvíjet, stejně jako se mění identita města.

Postupně ho podle Žáry začínají používat i různé organizace města Brna. „Městská policie ho má ve výloze poradenského centra na Křenové ulici. Turistické informační centrum slogan umisťuje na různé materiály,“ upřesnil Žára.

Cílem sloganu za více než půl milionu korun bylo dát městu novou identitu. Žít Brno tak mělo být k vidění na každém kroku. Zatím je využíváno skromně. „Na oficiálních materiálech jsem nic takového nezaznamenal. I když vzhledem k tomu, že tento slogan nebyl sezónní záležitostí, je ještě dost času na to, aby se ukázalo, jaké použití bude nejvhodnější,“ uvedl náměstek primátora Oliver Pospíšil (ČSSD).

Vesna Korošová z Consulting Corporate Group, která na sloganu pracovala už při jeho uvedení, přiznala, že se jedná o netradiční slovní spojení. Za problém to ale nepovažovala. „Pokud slogan dobře podpoříte a implementujete, žije a začnete mu věřit,“ uvedla tehdy Korošová.

Brnem žijí zejména recesisté

Někteří lidé upozorňují na fakt, že slogan mezi lidmi žije, i když jinak než radní původně zamýšleli. Ujala se ho totiž skupina recesistů, která si z něj dělá legraci na svých stránkách, které se jmenují právě po sloganu. „Vzniklo to jako pokus o parodii na tradiční slogan. Magistrát zatím neudělal nic, aby v lidech heslo zafixoval,“ vysvětlil už dříve důvod zrodu stránek jeden z jejích autorů Michal Kašpárek.

Další z tvůrců webu Svatopluk Bartík se domnívá, že si město mělo internetovou doménu s heslem v názvu zaregistrovat. „Město Brno asi žije v analogové době a nechápe, že je dobré chránit si určitá spojení, která používá. Dokonce jsme adresu nabízeli k odkoupení za dvě stě korun, ale dodnes nám tvrdí, že ji nepotřebují,“ řekl Bartík.