Praha láká v kampani Londýňany, hoteliéři ale nárůst hostů nehlásí

Praha – Hlavní město se snaží znovu přilákat Brity. Počet těch, kteří do metropole přijíždí, totiž každý rok klesá. Magistrát vábí Londýňany do Prahy, aby se vyhnuli olympijskému shonu. Podle radnice je kampaň úspěšná. Jenže ani jeden z hotelů, které Česká televize oslovila, zvýšený zájem o rezervace neeviduje.

Místo olympijských her hry pražské a prohlížení památek jako panoramathon. Na konci května propagovaly česko-anglické týmy v Londýně Prahu. Radnice teď hlásí, že se kampaň vyplatila. „Jednak jsme zaznamenali zvýšený počet na rezervačním webovém portálu, jednak na portálu samotné soutěže,“ tvrdí mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová.

Konkrétní hotely ale o zvýšeném zájmu ze strany turistů z Londýna nemluví. „Britové, kteří skutečně mají zájem opustit Londýn, si dělají rezervace předem. V poslední době ale žádné markantní zvýšení rezervací nemáme,“ říká Petra Daliborová z Prague Mariott Hotel. „Zatím jsme žádné zvýšení rezervací na období olympiády v Londýně nezaznamenali,“ dodává Michaela Karabcová z hotelu Aria.

Kontaktní část kampaně už skončila, na webových stránkách ale pokračuje. Praha chce využít příležitosti - podle průzkumu totiž až 50 procent Londýňanů vážně zvažuje, že v době olympiády odjede z města.

Počet Britů přijíždějících do Prahy rok od roku klesá. Boom návštěv z Británie Praha zažívala v letech 2004 a 2005. V té době každý rok přijelo téměř 600 tisíc Britů. Dnes je to polovina. Podle hoteliérů ale Praha spíše než jednorázové akce potřebuje dlouhodobý koncept cestovního ruchu, který jí prakticky chybí.

Právě proto teď vznikla pracovní skupina složená z hoteliérů a odborníků na cestovní ruch, která má vytvořit plán, jak turisty nejen přilákat, ale hlavně co jim nabídnout.