Experti z Německa přijeli zkontrolovat stav ostravské D1

Ostrava - Němečtí experti z univerzity v Hannoveru přijeli do Ostravy, aby posoudili stav dálnice vedoucí městem. Především do mostních konstrukcí instalovali speciální čidla citlivá na pohyb a tlak, jejichž údaje bude vyhodnocovat počítač. Na dálnici a dálničních mostech jsou závady, o jejichž opravu se pře Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se stavební firmou Eurovia CS.

Mosty na dálničním úseku vedoucí Ostravou od Rudné ulice po čtvrť Hrušov kontrolují němečtí experti za plného provozu. Generální ředitel ŘSD David Čermák uvedl, že mají určit, jestli je stav mostů po pětiletém provozu obvyklý, a pokud ne, zda to mohly způsobit vady v jejich konstrukci. Právě němečtí experti mají vyřešit, která z firem případnou opravu zaplatí.

Ostravská část dálnice D1 je otevřena teprve pět let, přesto se po ní řidiči často projedou pouze šedesátikilometrovou rychlostí. Mluvčí Eurovie Petra Kučerová uvedla, že na kontrolách se společnost s ministrem dopravy domluvila už před půl rokem a tento krok vítá, pokud to budou nezávislá a objektivní posouzení a budou je dělat nezpochybnitelní odborníci. ŘSD však podle Eurovie postupuje jednostranně a neinformuje o tom, jaké kroky připravuje, takže na ně firma nemůže reagovat.

Vady na dálnici D47
Vady na dálnici D47

Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl loni koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a většina vad vznikla mimo jiné použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia tvrzení ŘSD odmítá, podle ní většinu údajných škod způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD v dubnu žalobu.