Ostravskému letišti už zbývá pouze pražská linka

Ostrava – Přes zimu zůstane ostravské Letiště Leoše Janáčka bez pravidelných mezinárodních osobních spojů. Nízkonákladový dopravce Smartwings chce svoji ostravsko-pařížskou linku provozovat pouze v letní sezoně, žádná další pravidelná linka z Ostravy do zahraničí nelétá. Vedení ostravského letiště tak může pouze smutně hledět ke Katovicím, odkud létají denně desítky spojů do celé Evropy. Letiště v Katovicích a Ostravě přitom začínala své tažení za postavením významného aeroportu takřka ve stejném okamžiku.

Vedení aerolinek Samrtwings ubezpečilo ostravské cestující, že přerušení provozu pařížské linky od 5. listopadu neznamená zánik linky. Spoje nebudou létat pouze v zimní sezoně. „To je období, kdy linky nejsou tak vytížené a v moravskoslezském regionu není taková poptávka. Tomu se musíme přizpůsobit. Na jaře určitě plánujeme do Paříže znovu létat,“ řekla mluvčí mateřské Travel Service Vladimíra Dufková. O prázdninách by měly navíc opět létat také linky do Středomoří.

Zrušení všech spojů s výjimkou linky ČSA do Prahy ale znamená pro ostravské letiště velkou ránu. Dále se zvětšuje rozdíl mezi ním a aeroportem v nedalekých Katovicích. Obě letiště se snaží stát se významným dopravním terminálem v regionu. Zatímco však ostravské letiště na zimu takřka osiří, v Katovicích je stále rušněji, cestující se odtud dostanou do mnoha zahraničních měst. Ostravskému letišti se nevyplatila sázka Moravskoslezského kraje na klasicky provozovanou linku do Vídně namísto lákání nízkonákladových dopravců. Vídeňská linka je od února mimo provoz kvůli finančním problémům provozovatele, nízkonákladové aerolinky zatím stihli odlákat Katovičtí.

Kraj a management letiště se přesto snaží situaci svého „svěřence“ zlepšit. Vedení letiště se pokouší sehnat nového dopravce linky do Vídně. Ze strany kraje má být klíčová stavba železniční tratě, která má významně zlepšit dopravní obslužnost letiště a také dokázat aerolinkám, že Letiště Leoše Janáčka jeho vlastník nechce nechat zhynout.