Každý úřad má s registrem vozidel jiný problém, podpora nefunguje nikomu

Pardubice – Úředníci v některých městech mají stále potíže s registrem vozidel. Například v Pardubicích se někteří návštěvníci úřadu dozvídají, že v systému nejsou některá důležitá data. Úředníkům komplikuje práci i nespolehlivá technická podpora. Poukazují, že se odpovědi na své dotazy a připomínky často ani nedočkají.

Zatímco pardubičtí úředníci při práci s registrem vozidlem nemohou ani po čtvrt roce jeho provozu najít některá důležitá data, jejich královéhradecké protějšky musí znovu do registru zapisovat veškeré údaje svých klientů. „Ručně doplňujeme údaje ke každému žadateli,“ poukázala mluvčí hradeckého magistrátu Magdalena Vlčková. Podle úředníků pardubického odboru dopravy přetrvávají problémy také při odhlašování vozidel – někteří řidiči čekají na odhlášení auta déle než měsíc.

Nejzávažnější problém však podle úředníků nespočívá v dílčí nefunkčnosti některých částí systému, ale především v tom, že selhává technická podpora. Postupně zjistili, že na helpdesk se nemohou spolehnout. „V měsíci září jsme měli zhruba dvacet požadavků na helpdesk, neměli jsme žádnou odezvu,“ poukázal vedoucí pardubického odboru dopravy Vladimír Bakajsa.

Ministerstvo dopravy přetrvávající potíže s registrem přípouští, jde však podle něj pouze o drobné komplikace. Snadno vyřešit lze podle úřadu i nedostatečnou odezvu ze strany technické podpory. „Pokud není komunikováno skrze helpdsek, je třeba obrátit se na ministerstvo dopravy, abychom mohli zjednat nápravu,“ zdůraznil mluvčí ministerstva Martin Novák.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že se postupně snaží vyřizovat všechny dotazy a připomínky. Přišlo jich téměř pět a půl tisíce, odpovědět zbývá na 340 z nich.