Chomutovský „user friendly“ úřad má další vychytávku pro občany

Chomutov - Chcete začít podnikat, narodilo se vám dítě, ztratili jste občanku nebo jste si pořídili psa? Městský úřad v Chomutově rozjel projekt s názvem Základní životní situace občana - systém tištěných brožur má pomoci lidem urychlit a zkvalitnit komunikaci s úřadem při běžných jednáních. Magistrát tak pokračuje v dlouhodobé strategii snižování byrokracie, za kterou dostal i několik ocenění. 

Úřad dal dohromady 43 nejběžnějších životních situací občana, při kterých přichází do styku s úřadem. Ty pak rozdělil do čtyř tematických skupin. „Jsou to kategorie občan, doprava, podnikání a potom poslední kategorie ostatní,“ přiblížila mluvčí magistrátu Šárka Schönová.

Jednotlivé brožury pomáhají podstatně zkrátit dobu strávenou hledáním informací po úřadech. Lidé se z nich dozví, na koho se v konkrétních situacích obrátit, co si s sebou vzít či jaké poplatky zaplatí. Brožury jsou k dispozici v tištěné podobě ve všech budovách města a přímo na webových stránkách městského úřadu. 

Brožury jsou dalším vstřícným krokem úřadu vůči občanům. Kromě řady regionálních a republikových ocenění se chomutovský magistrát může pochlubit mezinárodní cenou za snižování byrokracie, kterou uděluje Evropská unie. Mezi další počiny patří například SMS služby, jako je informace o limitu bodů řidičů či objednávání k jednáním.