Ve Vrchlabí končí výroba škodovek, převodovky se ale montují dál

Vrchlabí - Ve Vrchlabí po víc než sto letech definitivně končí výroba aut. Více než tisíc dvě stě zaměstnanců ale o práci nepřijde a od nového roku tam budou dál montovat převodovky. Továrnu v minulosti nejvíc proslavily například známé vozy Škoda 1203. Za dobu její existence vyrobily ve Vrchlabí přes 650 tisíc automobilů.

První karosérii postavili ve Vrchlabí už v roce 1908. Sériově tu ale s auty začali až po druhé světové válce. Nejdéle vyráběná škodovka vůbec a také zřejmě nejslavnější auto z Vrchlabí je Škoda 1203. „Ten automobil měl tu výhodu, že byl všestranný. Vyráběly se z něj jak sanity, tak dodávky, tak valníky, dokonce pohřební vozy s redukovanou převodovkou,“ podotkl bývalý vývojář automobilů Miloš Šrámek. Po Škodě 1203 přišel Favorit, pak Felicie, Oktávie. Obvykle se tu dělaly luxusnější verze. V nejbližší době by se měl závod koncentrovat na navyšování výroby až na 1 500 nových převodovek za den.