Výhodou midibusu jsou kromě nižší spotřeby jeho rozměry. Klasické autobusy se totiž do některých užších ulic v centru města nevejdou. Malé autobusy jsou také plně bezbariérové. Podle ředitele dopravního podniku Milana Křístka je po těchto vozech stále větší poptávka. „Potřebujeme poskytovat přepravní služby i v oblastech, kde by provoz standardních autobusů byl nehospodárný nebo příliš komplikovaný,“ poznamenal Křístek.
Podnik před časem uzavřel s firmou Solaris rámcovou smlouvu na dodávku 40 malých autobusů za 162 milionů korun bez DPH. Do konce března převezme od výrobce dohromady 15 vozů. Zatím není jasné, zda podnik koupí i zbylých 25 minibusů, záležet bude na tom, zda na ně sežene peníze. Rámcová smlouva platí až do roku 2015. Podle technického ředitele Jana Šurovského poskytne dodavatel na autobusy záruku v délce 54 měsíců.
Dopravní podnik má navíc 26 jiných malých autobusů, první začal podle Šurovského nakupovat v roce 2003. Midibusy v současnosti obsluhují některé linky v centru města, například mezi I. P. Pavlova a nemocnicí na Karlově náměstí, dále na sídlištích na Jižním Městě nebo v oblasti Proseku, Kobylis a Bulovky.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) v posledních letech nakupuje také klasické a kloubové autobusy od společnosti SOR Libchavy. Ve svém vozovém parku má podnik zhruba 1 300 autobusů.