Liberecká ČSAD chce znovu zkusit štěstí na pražské lince

Liberec – Někdejší neomezený vládce autobusového linkového spojení mezi Prahou a Libercem společnost ČSAD Liberec chce znovu zkusit své štěstí proti dnes jediné společnosti na této lince Student Agency. ČSAD Liberec nechce nabízet spojení mezi oběma městy po celý den jako konkurent, bude jezdit především ve špičkách.

ČSAD Liberec chce zahájit provoz své linky Liberec–Praha od 4. února. „Půjde o spoje v nekritičtějších časech, to znamená ranní směr Praha a odpolední směr Liberec,“ shrnul ředitel společnosti Jan Konopásek. Proti Student Agency pošle ČSAD obdobné autobusy zájezdového typu, podle ředitele Konopáska se ale cestující nedočkají dodatečných služeb, jako je káva zdarma nebo promítání filmů. Oproti konkurenci ovšem nabídne severočeská společnost dražší základní jízdné – 98 korun oproti 95. Kdo však jejích služeb využije v obou směrech, bude mít už slevu a za zpáteční jízdenku zaplatí 170 korun. Firma chce jezdit z libereckého autobusového nádraží bez zastavení u terminálu MHD. Jízdní řád zatím nezveřejnila, čeká, než získá licenci od krajského úřadu.

Mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj oznámil, že se firma, která koncem loňského roku vytlačila konkurenční linku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, na staronovou konkurenci připravuje. „Slyšeli jsme o tom, konkurenci se nebráníme. Jsme zvyklí úspěšně podnikat v konkurenčním prostředí na autobusových i vlakových linkách,“ uvedl mluvčí.

ČSAD Liberec podniká především v regionální dopravě, na objednávku Libereckého kraje zajišťuje dopravu na Liberecku, provozuje i meziregionální a dálkové spoje z Liberce do Mladé Boleslavi, Jihlavy nebo Českých Budějovic. Linku Liberec–Praha firma již dříve provozovala, zprvu jako jediná, krátce po dokončení přímého dálničního spojení obou měst – které z konkurenčního boje prakticky vyřadilo železnici – se ale objevily konkurenční společnosti, nejprve Hotliner, poté i Student Agency. Ta nakonec linku v roce 2007 ovládla, když nejprve Hotliner a poté i ČSAD Liberec z ekonomických důvodů odešly. Liberecká ČSAD se nyní vrací, tentokrát se ale nepokouší vyrovnat nabídku dominantního dopravce v rozsahu spojení nebo doplňkových službách, jako to bylo dříve.