Dokončení R6 je v nedohlednu, obce se ale dočkají obchvatů

Praha/Karlovy Vary - Poslední termín dokončení rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary byl plánován na rok 2020. To už ale neplatí a další termín si nikdo netroufá odhadnout. Jisté ale je, že v příštích 15 letech dokončena nebude. Ředitelství silnic a dálnic chybí 30 miliard. Do dvou let ale slibuje připravit stavbu obchvatů čtyř obcí ležících na trase.

V květnu 2010 začala stavba zatím posledního úseku rychlostní silnice R6 z Bošova do Lubence. Po třech měsících ale skončila. Došly peníze. Dopravě by teď měly ulevit alespoň čtyři silniční obchvaty.

„Je kompletně pokryta jejich příprava, to znamená, že v roce 2015 bychom na všech čtyřech investičních akcích měli být připraveni k jejich potenciální realizaci,“ uvedl David Čermák, generální ředitel, ŘSD.


Na cestě z Prahy do Karlových Varů nejvíc řidiče zpomalují průjezdy Řevničovem, Lubencem, Hořovičkami a Hořesedly. Právě ty se podle slibů ŘSD mají dočkat nových obchvatů. Dohromady budou stát osm miliard korun. Lubencem projede 7 až 9 tisíc aut denně. Radnice bojuje za stavbu obchvatu už přes 40 let. Že by byl obchvat hotový do roku 2015, ale moc nevěří.

Rychlostní silnice chybí v úseku od Karlových Varů až po Nové Strašecí. Její dostavba byla hlavním tématem krajských předvolebních slibů. „Určitě se ty ledy hnuly, což jsme rádi ohledně R6, ty obchvaty čtyř míst dostávají prioritu,“ uvedl Josef Novotný (ČSSD), hejtman Karlovarského kraje. „Při té bídě, která v tuto chvíli panuje v oblasti financí na silniční hospodářství v této zemi, tak si myslím, že to je úspěch,“ uvedl Jan Bureš (ODS), poslanec Parlamentu ČR.

Podle Davida Čermáka by stavba R6 byla mnohem jednodušší, kdyby se v minulosti nezanedbala její příprava. „Bezesporu největším problémem je majetkoprávní příprava, to znamená výkupy pozemků,“ dodal.