Dva chodci se zabili pod vlaky, řidič auta srážku přežil

Praha/Ústí nad Labem/Horusice (Táborsko) – Železniční dopravu dnes zastavily tři vážné nehody, při kterých zahynuli dva lidé. Největší vliv na dopravu měla tragická srážka vlaku s chodcem poblíž strašnické zastávky v Praze. Tah Praha–České Budějovice stál i ráno, když před nákladní vlak u Veselí nad Lužnicí vjelo auto. Ještě dříve se stala nehoda v Ústí nad Labem, vlak smetl mladou ženu, která potom zahynula.

Cesta odpoledního rychlíku z Prahy do Českých Budějovic skončila již po několika úvodních kilometrech. Poblíž strašnické zastávky mezi Vršovicemi a Hostivaří vstoupil před lokomotivu chodec, podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala se pohyboval v místě veřejnosti nepřístupném. Sražený muž zahynul, kvůli jeho tragické neopatrnosti musela být trať uzavřena. Vlaky pak jezdily odklonem přes Libeň a Malešice, výluka trvala déle než dvě hodiny.

Dopoledne se ale smůla v podobě nehod se lepila na paty nákladním vlakům společnosti ČD Cargo, další dvě vážné havárie se staly právě jim. Nejprve se brzy ráno střetl jeden z nich na polabské pravobřežní trati mezi Velkým Březnem a ústeckým Střekovem s osmnáctiletou chodkyní. „Vstoupila na železniční přejezd, když ve směru od Děčína přijížděl nákladní vlak,“ přiblížil šéf ústeckých policistů Vladimír Danyluk. Dodal, že mladá žena přijíždějící nákladní vlak zřejmě přehlédla. Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala je přejezd, kde se nehoda stala, zabezpečen světelným výstražným zařízením, ale nemá závory. Výstražná světla byla v době střetu funkční, ubezpečil.

Nehoda v Ústí nad Labem přerušila dopravu na trati z Ústí nad Labem do Děčína, kterou využívá především nákladní doprava. Výluka ale zastavila i osobní vlaky, zhruba dvě hodiny potom jezdila náhradní autobusová doprava.

Další nehoda se stala na přejezdu ve veselské místní části Horusice. Před nákladní vlak, který vezl osobní auta, vjelo jiné osobní auto. Tato nehoda se obešla bez zranění, vznikla však škoda přesahující čtvrt milionu korun. „Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti,“ uvedl mluvčí inspektorů Drápal. Úsek trati, kudy jezdí rychlíky z Prahy i Brna do Českých Budějovic, potom musel být na tři hodiny uzavřen.