Potíže na železnici: K plánovaným výlukám přibyly mimořádné

Praha – Včasný příjezd vlaku byl dnes na hlavních železničních tazích spíše vzácností. Provoz hned na koridorech omezily výluky – jedna plánovaná a jedna mimořádná – a také počasí, které zkomplikovalo provoz v zahraničí. Vlaky ze Slovenska či Maďarska tak jely i s několikahodinovým zpožděním.

Přestože Správa železniční dopravní cesty předem ohlásila výluku na trati Praha–Česká Třebová, mohli se železničáři těšit na klidný den. Výluka se týká úseku mezi Ústím nad Orlicí a Dlouhou Třebovou, kde vlaky jezdí jednokolejně a nabírají zhruba desetiminutová zpoždění. V noci ze soboty na neděli se provoz na hlavním koridoru úplně zastaví. Stejné omezení cestující čeká taky o týden později. (Práce na koridoru potrvají až do roku 2015 a přijdou na 900 milionů.)

K plánované výluce se během dne přidala ale i řada mimořádností, které narušily provoz napříč republikou. Porucha trakčního vedení například omezila dopravu na jihočeském koridoru mezi Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm. Po poledni jezdily po neobvyklé trase také vlaky, které mířily z Brna na Uherské Hradiště. Po srážce osobního vlaku s chodcem v Brně jezdily vlaky mezi hlavním nádražím a Černovicemi odklonem. Od dvou hodin se ale opět vrátily do obvyklé trasy.

Aktuální informace o situaci na železnici jsou dostupné zde.


Vážný vliv na provoz vlaků v Česku měla i sněhová kalamita, která zasáhla Maďarsko a Slovensko. Vlaky přijíždějící do Prahy od Žiliny a Košic měly hodinová i dvouhodinová zpoždění a ještě hůře na tom byly spoje z Budapešti. Několikahodinová zpoždění nabral ranní vlak Jan Jesenius (Budapešť–Praha–Hamburk) i následující spoje Varsovia (Budapešť–Ostrava–Varšava) a Hungaria (Budapešť–Praha–Berlín). Zpožděné vlaky nahradily ČD v úseku mezi Brnem a Prahou mimořádnými soupravami, které jely zhruba ve správném čase.