Pražské výlukové Velikonoce: Nejezdí metro, tramvaje objíždějí Hradčanskou

Praha – Se začátkem velikonočního víkendu zahájil pražský dopravní podnik dvě velké výluky. Jedna bude sice jenom třídenní, přesto Prahu významně postihne – částečně mimo provoz totiž bude nejvytíženější linka metra C. Navíc ještě začíná tramvajová výluka u Hradčanské, při které proběhne rekonstrukce křižovatky Prašný most. Práce potrvají až do konce června.

Metro C jezdí bez omezení v úsecích Letňany–Muzeum a Pražského povstání–Háje. Stanice I.P.Pavlova a Vyšehrad jsou zcela mimo provoz. Metro nahrazují autobusy, které jezdí v úseku Hlavní nádraží–Pražského povstání, zastavují na magistrále (zastávky Hlavní nádraží, Muzeum, I. P. Pavlova, Vyšehrad) a na zastávce Pražského povstání linky 148.

Metro pod částí pražského centra nejezdí proto, že se dopravní podnik rozhodl vyměnit výhybku ve stanici I. P. Pavlova. Výluka má stejný rozsah jako loni o Velikonocích, kdy dopravní podnik měnil na I. P. Pavlova druhou výhybku.

Práce na Prašném mostě potrvají čtvrt roku

Výluka však nezačíná pouze v metru. Omezení tramvajového provozu u Hradčanské má sice na město méně drtivý dopad, ale potrvá mnohem déle – nikoli tři dny, ale rovnou tři měsíce až do 28. června. Jedna tramvajová linka (číslo 2) zatím vůbec nebude jezdit, další tři denní a dvě noční pojedou odklonem. Protože během prací dopravní podnik otevře obnovenou trať v Myslbekově ulici, měla by se trasa některých odkloněných linek na jaře ještě změnit.

Zatím budou tramvaje číslo 1, 18, 25, 56 a 57 jezdit ve směru od Letné, resp. Malé Strany přes zastávku Pražský hrad. Tramvaje, které dále pokračují na Petřiny (tj. 1, 18, 56), se potom vrátí na svoji trasu u střešovické vozovny, zatímco linky na Břevnov (25, 57) pojedou – tak jako dosud – přes Brusnici. Po otevření trati v Myslbekově ulici ale také pojedou od Pražského hradu do zastávky Vozovna Střešovice a dále po obnovené trati.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Linky zasažené výlukou na Prašném mostě:

ZRUŠENÁ:
  • linka 2
ODKLONĚNÉ:
  • linka 1 (Spojovací–…–Sparta–Hradčanská (v ul. Badeniho)–Král. letohrádek–Pražský hrad–Vozovna Střešovice–…–Petřiny)
  • linka 18 (Vozovna Pankrác–…–Malostranská–Král. letohrádek–Pražský hrad–Vozovna Střešovice–…–Petřiny)
  • linka 25 (Lehovec–…–Sparta–Hradčanská (v ul. Badeniho)–Král. letohrádek–Pražský hrad–Brusnice–…–Vypich, později přes Vozovnu Střešovice)
  • linka 56 (Spořilov–…–Sparta–Hradčanská (v ul. Badeniho)–Král. letohrádek–Pražský hrad–Vozovna Střešovice–…–Petřiny)
  • linka 57 (Nadraží Hostivař–…–Malostranská––Král. letohrádek–Pražský hrad–Brusnice–…–Bílá Hora, později přes Vozovnu Střešovice)

Z hlediska tramvají by v okolí Hradčanské po skončení výluky mělo nadobro skončit mnohaleté utrpení spojené s výstavbou tunelového komplexu Blanka – v jeho průběhu byla například zcela uzavřena Hradčanská, nejezdilo se přes Letnou a Myslbekova ulice už takřka ani neví, jak tramvaj vypadá. Její znovuotevření a zrušení provizorního vedení trati na Prašném mostě by tak mělo udělat za výlukami tečku. Úplnou tečkou za stavbou Blanky by potom pro tramvaje měla být výluka u holešovického nádraží a napojení trati na nový Trojský most.