Velká přestavba Moskevské ulice začíná, tramvaje neprojedou

Praha – Až do podzimu se budou muset obyvatelé pomezí pražských Vinohrad a Vršovic obejít bez tamvají. Kvůli rekonstrukci Moskevské a částečně i Francouzské ulice bude mimo provoz trať od náměstí Míru na Koh-i-noor, a to až do října. Ulice budou během rekonstrukce částečně uzavřeny pro veškerou dopravu, radnice Prahy 10 chce zásadně proměnit její tvář, aby se z ní stalo „prodloužené centrum“ metropole. Práce začnou v pondělí, budou pokračovat i po otevření tramvajové trati až do léta příštího roku.

V Moskevské ulici chce Praha 10 spolu s dopravním podnikem během nadcházejícího roku změnit takřka vše. Nejprve nechá dopravní podnik opravit tramvajovou trať, potom přijdou na řadu kanalizační a vodovodní sítě, plynovod i chodníky. „Výsledná podoba prostoru bude mít nové dopravní uspořádání, nové povrchy chodníků i vozovky a bude doplněná o zeleň a mobiliář. Průběh rekonstrukce bude mít několik fází, kdy bude postupně docházet k různým druhům prací v různých částech Francouzské a Moskevské ulice,“ přiblížil mluvčí Prahy 10 Jan Charvát.

Kvůli proměně Moskevské ulice ovšem nastanou velká dopravní omezení. Automobilů se v první fázi, kdy se bude pracovat na tramvajové trati, dotknou jenom částečně – ve Francouzské ulici jim zůstane k dispozici jeden jízdní pruh ve směru do Vršovic, úplná uzavírka zatím bude pouze mezi Ruskou ulicí a Heroldovými sady. „Z prostorových důvodů nebude v první fázi průjezd možný,“ vysvětlil mluvčí Charvát.

Tramvajová výluka se v první fázi, která potrvá do 3. června, dotkne linek 4, 22, 57 a 59. Tramvaj 4 bude končit na Zvonařce, zbylé tři linky pojedou v trase I. P. Pavlova – Koh-i-noor přes Otakarovu a nádraží Vršovice.

Náhradní dopravu zajistí autobusy. Zvláštní linka X-22 pojede z I. P. Pavlova přes náměstí Míru, Jana Masaryka, Krymskou a Ruskou na Koh-i-noor, kvůli jednosměrnému provozu ve Francouzské ovšem pojede zpět v úseku Ruská – Náměstí Míru přes Vinohradskou vodárnu. Pro cesty po Francouzské ulici bude možné využít jako náhradu tramvají také autobusovou linku 135.

Rekonstrukci naplánovala radnice Prahy 10 tak, aby se v celé oblasti o polovinu snížila automobilová doprava, naopak o 85 procent by mělo vzrůst množství ploch pro pěší. V Moskevské ulici bude k dispozici na 160 sedátek, nové budou zastávky či stojany pro kola, vyroste množství zeleně, na kterou budou svítit nové lampy a 156 nových stromů. Úpravy by ovšem neměly ovlivnit počet parkovacích míst.