Modernizace další části koridoru Praha–Budějovice může začít

Veselí nad Lužnicí – Modernizace železniční trati z Veselí nad Lužnicí do Horusic může začít. Správa železniční dopravní cesty vybrala firmu, která trať zdvoukolejní a zrychlí. Součástí je také přestavba nádraží ve Veselí. Firma Eurovia CS nabídla cenu 1,3 miliardy korun, zhruba o třetinu miliardy méně, než byla soutěžená částka.

Generální ředitel SŽDC Jiří Kolář uvedl, že se proti výsledku tendru žádný z neúspěšných uchazečů neodvolal a investor s dodavatelem již podepsal smlouvu. Přestavba staré trati, která je součástí tahu Praha–České Budějovice, tak může začít do měsíce.

Pětikilometrový úsek, který je jedním z posledních, kde modernizace ještě nezačala, projde zásadní proměnou. Podudržovaná jednokolejka se má proměnit v dvoukolejnou trať s maximální rychlostí 140 kilometrů za hodinu, pro vozidla s naklápěcí skříní až 160 kilometrů za hodinu.

Docela novou podobu získá také nádraží ve Veselí nad Lužnicí. Vzniknou zastřešená ostrovní nástupiště a v úseku mezi nádražím a veselskou zastávkou stavaři trať zcela přeloží. Zaniknou proto přejezdy, auta se budou s vlaky nově křížit mimoúrovňově nadjezdy.

Čtvrtý tranzitní železniční koridor vede z Děčína přes Ústí nad Labem, Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště. Z Prahy na sever vede souběžně s prvním koridorem, opravu proto má většina trati již za sebou. Modernizace koridoru z Prahy na jih začala v roce 2005, jednotlivé stavby budou probíhat až do roku 2016.