Barevné vlaky lákají na turistické zajímavosti Vysočiny

Vysočina - Vlaky jako pojízdné billboardy s barevnými obrázky lákají na Vysočině turisty k návštěvě jednotlivých měst. Propagaci mají města na motorácích na deset let zdarma, zaplatit si musela jen polepy. Zájem o pojízdnou reklamu se už projevil i v dalších krajích republiky.

Pojízdnou reklamu využila šestice měst v kraji, další se přidávají. „Některá další města by chtěla do projektu vstoupit. Máme třináct vlaků, z toho šest polepených, takže jich sedm ještě zbývá,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Libor Joukl (ČSSD).

Do akce se zatím zapojila například Bystřice pod Pernštejnem, jejíž „Bystřičan“ připomíná turistickou mapu s nejrůznějšími zajímavostmi regionu. Chotěboř zase vsadila na barevné fotografie z města a okolí. Náměšť nad Oslavou láká na celý mikroregion, její starosta Vladimír Měrka (ODS) věří, že pestré motoráky budou mít u lidí úspěch. „U vlaků se pořád čeká, lidé mají čas, koukají, co by si kde přečetli, na co by se podívali,“ dodává.

Reklamní plochu na vlacích mají města po dohodě s Českými drahami na deset let zdarma. Umožnil to i nákup vlakových souprav za evropské peníze. Jediné, co si musí radnice zaplatit, jsou polepy jednotlivých vagonů. „Vyšlo nás to zhruba na 150 tisíc se vším všudy, dali jsme do toho peníze jako mikroregion,“ spočítal starosta Měrka.