Ústecké nádraží po povodni naplno otevře v září

Ústí nad Labem – Oprava hlavního nádraží v Ústí nad Labem skončí patrně s prázdninami. Odbavovací prostory stanice vyplavilo počátkem června rozvodněné Labe. Jízdenky teď železničáři prodávají v provizorních buňkách před nádražím, které teď dráhy vyzdobily plachtami, jež připomínají stav při povodních.

Až do konce prázdnin budou železničáři odbavovat cestující na hlavním nádraží v Ústí nad Labem v provizorních podmínkách. Odbavovací halu poničila velká voda na počátku června, kdy překonala veškerá protipovodňová opatření a vtrhla dovnitř. „Byli bychom rádi, kdybychom nový školní rok zahájili zase vevnitř, v prostorách nádraží,“ uvedl krajský ředitel ČD Daniel Jareš. Prostory zatím schnou, potom přijdou na řadu opravy elektroinstalací, výmalby a podobné práce. Odstranění škod po povodních bude stát České dráhy, kterým budova patří, asi 1,6 milionu korun.

Dráhy zatím prodávají jízdenky v provizorních buňkách před nádražím. Nevzhledné dřevěné buňky překryly plachtami, které ukazují stav nádraží při povodních a zároveň avizují situaci po opravách. Současně dráhy připomínají, že to byla právě železnice, která při povodni zajišťovala spojení čtvrtí na obou stranách Labe. „Říkali jsme si, že by bylo dobré na překrytí lidem ukázat spojení železnice s povodněmi. V době povodní jsme tu byli jediní, kdo uměl převézt jak lidi, tak zboží,“ podotkl Daniel Jareš.

Ústecké hlavní nádraží vyplavila povodeň pouhý čtvrtrok po dokončení jeho velké rekonstrukce. Při ní dráhy odstraňovaly škody, které na staniční budově napáchala nejenom předchozí povodeň z roku 2002, ale i předchozí události již od druhé světové války. Rekonstrukce stála 45 milionů korun. Během povodně se železničním ústředím Ústí nad Labem stalo západní nádraží. Na ochromené hlavní nádraží sice vlaky jezdily, kvůli zaplavenému podchodu však museli cestující přestupovat do zvláštního motoráku, který je odvezl do suché oblasti.