Červnové změny MHD pražským částem nestačí, ROPID už nic neplánuje

Praha – Žádné další změny v pražské MHD po červnovém tzv. doladění metropolitní sítě už městský organizátor veřejné dopravy ROPID nechystá. Městské části by je ale chtěly, některé radnice tvrdí, že se ROPID zdaleka nevypořádal se všemi připomínkami, které dostal po velké změně loni v září. Nespokojeny jsou Praha 15 a Praha-Troja, kterým se v červnu spojení ještě zhoršilo. Praha 5 a Praha 7 potom z červnové změny odešly takřka s prázdnou, ačkoli žádaly zlepšení autobusového či tramvajového spojení.

ROPID koncem června omezil provoz páteřních tramvajových linek, naopak zavedl jednu posilovou linku, zrušil tři autobusy a výrazně změnil trasy jiných osmi linek. Krok zdůvodnil snahou vyrovnat se s připomínkami městských částí, které přišly po velké proměně pražské MHD loni v září. „Realizované změny odsouhlasily nebo vzaly na vědomí všechny městské části, kterých se týkají, většina změn je připravena přímo podle jejich požadavků,“ uvedl mluvčí ROPIDu Filip Drápal.

Některé radnice ale s výsledkem nejsou spokojeny. Trojská radnice již předem protestovala proti omezení provozu tramvajové linky 17, která jí zbyla jako jediná, ale neuspěla. O zhoršení hovoří také Praha 15, která přišla o autobus 154. „Částečná náhrada nového vedení linky 175 tento problém neřeší. Navíc jsou nespokojeni obyvatelé sídliště Na Košíku, kteří o tento spoj přišli,“ uvedl místostarosta Prahy 15 Igor Filipovič.

Další městské části spíše kritizují, že změna nepřinesla to, co očekávaly. Za velký neúspěch považuje červnovou změnu Praha 5. „ROPID nezohlednil v těchto změnách téměř žádné dřívější požadavky Prahy 5,“ uvedl místostarosta Jiří Vejmelka. Radnice chtěla náhradu za zrušené přímé autobusové spojení do Dejvic, to však ROPID nevytvořil. Praha 15 si potom stěžuje na zrušení autobusu 154.

Tramvaje T6A5 (vlevo) a 14T ve vozovně Motol
Zdroj: ČT24

Spokojena není ani Praha 7, která loni v září přišla o rychlé spojení s Malou Stranou a postrádá také přímou tramvajovou linku od Libeňského mostu do centra – tudy dříve jezdila linka 3 odkloněná do Karlína. S ROPIDem podle mluvčího Prahy 7 Martina Vokuše opakovaně projednávala asi devět stěžejních připomínek. „Tyto připomínky se v navrhované podobě do současných změn nepromítly,“ uzavřel Vokuš.

ROPID však už žádné připomínky nechce vzít v potaz. „S žádnými dalšími změnami linkového vedení nepočítáme. Nyní se soustředíme na drobné stavební úpravy zlepšující plynulost autobusové dopravy,“ uvedl mluvčí Drápal. Upozornil, že výzvu, aby si městské části spoje, které postrádají, zaplatily ze svého, odmítly s tím, že nemají dost peněz.