Bezpečná lávka u Parama přivádí chodce a cyklisty k úzkému chodníku

Pardubice – Velká přestavba pardubické křižovatky u Parama už má hotovou první část – pěší a cyklisté ji mohou překonat po nové lávce směrem do centra a na Přelouč. Radost jejím uživatelům ovšem kazí to, že slibovaná a neméně důležitá bezpečná spojnice k hlavnímu nádraží zatím zůstává na papíře.

Na křižovatce u Parama, kde se sjíždějí státní silnice od Hradce Králové, Chrudimi a Prahy, sice práce pokračují, provoz je však o poznání klidnější než v uplynulých měsících. Nejklidnější je pro chodce a cyklisty, kteří již mohou používat nový podchod a lávku. „Z pohledu cyklistické dopravy je mimoúrovňové křížení, které tam vzniklo, přínosem,“ zdůraznil pardubický cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

Cesta po navazující cestě od křižovatky k hlavnímu nádraží ovšem zůstává v původní podobě – silnice je pouze dvoupruhová, chodcům a cyklistům je vyhrazen úzký chodník a krajnice. „Když jedou dva cyklisti proti sobě – je to úzké, vyhýbají se, tak najedou i do vozovky,“ upozornil Vojtěch Jirsa. Má zde sice vzniknout čtyřpruh s bezpečnou trasou pro pěší a jízdní kola, Ředitelství silnic a dálnic na ni ale zatím nemá peníze. „Závisí to jen na penězích. Stavba je kompletně připravena, jsou vykoupeny všechny pozemky, jsou vydána všechna stavební povolení,“ zdůraznil ředitel pardubické pobočky ŘSD Bohumil Vebr.

Podle politiků, kteří podpořili už první etapu výstavby, by se ale dokončení úseku nemělo zbytečně oddalovat. „My to považujeme za prioritu, budeme se snažit zařadit to do rozpočtu roku 2014,“ slíbil předseda sněmovního hospodářského výboru Milan Urban.

Pardubice přitom patří mezi města, jejichž obyvatelé často jezdí na kole, a má rozsáhlou síť cyklostezek. Podle místních lidí je to o důvod více, proč důležitou spojnici od Parama k nádraží dokončit co nejdříve.