Na setkání s ministrem a architekty dorazilo před havířovské nádraží okolo padesáti lidí. Kromě petice je čekaly hadry a kyblíky s vodou. „Ministr zachraňoval už nádraží v Ústí nad Orlicí a podařilo se. Proto jsme se na něj obrátili,“ vysvětluje architektka sdružení Důl architektury Lucie Chytilová.
Podle ministra neexistují dostatečné argumenty pro to, aby se budova z 50. let minulého století musela demolovat. „České dráhy z nás dělaly pitomce, protože některé argumenty jsou natolik podivuhodné, neuvěřitelné, že zvláště pro technika, kterým já jsem, z toho vzniká pocit, že na ČD byla snaha tady proinvestovat co nejvíce peněz,“ hodnotí situaci ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.
Budova je postavená v bruselském stylu. Strohý funkcionalismus a geometrické hříčky z ní stále dělají architektonický skvost. Město, které počítalo s demolicí budovy, už do nových návrhů investovalo téměř dva miliony korun. Po setkání s ministrem ale couvlo. „Nám v podstatě bylo jedno, jestli se nádraží zbourá, nebo ne. Rozhodnutí vzniklo na doporučení odborníků a Českých drah. Mně šlo jenom o to, abychom zkulturnili to prostředí a vytvořili moderní terminál,“ vysvětluje starosta Havířova Zdeněk Osmanczyl.
Ministr ustanoví krizový tým, který navrhne nová řešení. Zároveň se pokusí zachránit peníze z Evropské unie přislíbené na výstavbu nového terminálu. Komise by měla zasedat do deseti dnů. O osudu nádraží by mělo být rozhodnuto do jednoho měsíce.