Velvarská škola zavádí trendy: tablet místo tužky a sešitů

Velvary - Pro někoho radost, pro jiného spíš starost – první školní den není pro všechny školáky stejný. Žáci z jedné páté třídy ve Velvarech se ale do školy těšili všichni bez výjimky. Každý z nich totiž dostal nový tablet, který jim v několika předmětech nahradí papírové učebnice a sešity.

Pro velvarské páťáky byl dnešní den skoro jako druhé Vánoce. Paní učitelka totiž rozdávala neobvyklé dárky – tablety, které tu částečně nahradí papírové učebnice a sešity. Škola ale spouští nový systém výuky prozatím na zkoušku pouze v jedné třídě. V další zůstane pro porovnání vše při starém.

Některé místní děti tvrdí, že jim nová elektronická pomůcka může přispět k lepšímu soustředění. Učitelé zase budou dávat pozor, aby to děti s tablety nepřeháněly. „Je to velké riziko, pokud s tím nepracuje poučený učitel,“ zmiňuje psycholožka Jana Zapletalová. Podle ředitele Petra Doška prý velvarská škola nic nepodcenila – připraveny má prý psychologické testy, které mají vliv obrazovek na učení ozřejmit.

Tablety pronikají do školní výuky
Tablety pronikají do školní výuky
Více fotek
  • Tablety pronikají do školní výuky zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/51/5002/500125.jpg
  • Tablety pronikají do školní výuky zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/51/5002/500128.jpg

S tablety se v Česku zkouší učit děti v necelé dvacítce škol. Jinde dál vládne tradice a klasické papírové sešity zřejmě jen tak nevymizí. „Spotřebuje se zhruba devět tun papíru v kotoučích na směnu, šest cívek obálky a vyrobí zhruba 70 až 80 000 sešitů za směnu,“ uvádí strojmistr brněnské tiskárny Jaroslav Hvižď.

Největší sezona výroby školních sešitů je vždy v prvním pololetí školního roku. Za tu dobu se jich vyrobí 24 milionů kusů. Většina z nich se prodá během dvou měsíců letních prázdnin. Několik sešitů z Brna určitě použijí i velvarští páťáci. I když i učitelé už vidí, že digitální jedničky a nuly papír jednou ve škole nahradí. Papírový sešit pak bude možná pro žáky ve školách stejnou vzácností jako teď tablet. A otázka je, jestli ho budou umět, na rozdíl od dnešních dětí, ještě vůbec použít.