Rekonstrukce koridoru na okraji Prahy zajímá ÚOHS, hrozí jí další odklad

Praha – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se začal zabývat podmínkami výběrového řízení, ve kterém Správa železniční dopravní cesty hledá firmu, jež jí opraví koridorovou trať na východním okraji Prahy mezi Běchovicemi a Úvaly. SŽDC zatím ve výběru dodavatele pokračuje, úřad totiž nevydal předběžné opatření, které by jí bránilo uzavřít smlouvu s vítězem. Připouští však, že ho ještě může vydat. Za léta již odkládanou rekonstrukci trati chce SŽDC zaplatit přes 1,8 miliardy korun.

Každý, kdo přijíždí do Prahy vlakem po hlavní trati od Kolína, dobře pozná, že se má začít připravovat k výstupu. Těsně před Prahou v Úvalech totiž končí dosud klidná jízda, vlak vjíždí na starou trať, na které hlučí a skáče a navíc zpomaluje. Tato součást prvního tranzitního železničního koridoru již velmi dlouho čeká na svou rekonstrukci, brzdil ji spor o pozemky, resp. o umístění protihlukové stěny. Teď hrozí, že již připravenou modernizaci opět odloží Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Kvůli stížnosti společnosti Porr na zadávací podmínky zahájil správní řízení. Předběžné opatření, které by Správě železniční dopravní cesty zabránilo podepsat smlouvu s vítězem, však zatím nevydal. Může se to ale změnit během týdnů, které SŽDC na podpis potřebuje.

Dodavatele stavby za 1,8 miliardy korun nazvané Modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly totiž železniční správa ještě nevybrala. „V řádu zhruba týdne bude výběr vítěze ukončen. Pak jde dokumentace k podpisu vedení společnosti. O každém provedeném kroku je vždy do 24 hodin informován i ÚOHS,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Parametry výběrového řízení na modernizaci zhruba deseti kilometrů tříkolejné trati, na které leží také úvalské nádraží, klánovická zastávka a běchovická měnírna, schválila vláda letos v březnu, SŽDC ho vypsala koncem června. Spolu s traťovými úseky u Kralup nad Vltavou, pražských Holešovic, Brandýsa nad Orlicí, průjezdu Brnem a několika železničními stanicemi patří trať mezi Běchovicemi a Úvaly k posledním dosud nemodernizovaným částem prvního tranzitního železničního koridoru Děčín–Praha–Brno–Břeclav.

Vydáno pod