Pražský DP nechce převzít nové tramvaje, našel na nich závady

Praha – První čtveřici z letošní 32kusové dodávky nových tramvají Škoda 15T For City pražský dopravní podnik nepřevzal, přijal pouze páté dodané vozidlo. Podle jeho generálního ředitele Milana Křístka je plzeňská strojírna vybavila problematickými díly, které musí vyměnit. Dopravní podnik tramvaje převezme pouze, pokud Škoda závady odstraní.

Čtyři tramvaje typu 15T, které chtěla plzeňská Škoda předat do provozu, nejsou podle techniků Dopravního podniku hl. m. Prahy způsobilá k provozu. Poukázali na závady brzdového mechanismu, nedostatečný odtok vody z čela vozidla, krátké stírací lišty čelního skla a neupravený sběrač proudu. Pátá tramvaj z těch, které Škoda začala předávat dopravnímu podniku v průběhu srpna a září, je po třech kontrolách již bez závad, proto jako zatím jediná nová začne jezdit. „V tuto chvíli přebíráme pouze tramvaje, které jsou absolutně bez závad,“ podotkl generální ředitel DPP Křístek.

Mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá:

„Respektujeme přání dopravního podniku, který chce přejímat pouze tramvaje v bezvadném stavu, do něhož tyto zatím nepřevzaté tramvaje uvedeme co nejdříve.“


Škoda má do Prahy letos dodat 32 nových tramvají, první dvě připravila k přebírce na počátku srpna, další ve druhé polovině měsíce a dvě začátkem září. Čtyři však podle techniků dopravního podniku stále nejsou v takovém stavu, aby mohly jezdit s cestujícími, a to přesto, že jednu z nich kontrolovali již čtyřikrát. „Pokračovat v přebírání tramvají budeme pouze tehdy, pokud budou všechny vady stoprocentně odstraněny,“ zdůraznil však Milan Křístek.

Dopravní podnik v roce 2006 objednal 250 plně nízkopodlažních tramvají typu Škoda 15T, které by měly z Plzně přicházet do roku 2018. V ulicích potom nahradí staré vozy s vysokou podlahou. Pražští radní však v květnu pověřili vedení dopravního podniku, aby jednalo o možnostech kontrakt za 19,2 miliardy korun změnit. Dlouhodobá a údajně nevypověditelná smlouva zadlužený dopravní podnik finančně tíží, řešením by proto bylo rozložení dodávek do delšího časového období.