Opravený úsek D3 se otevřel řidičům

Jižní Čechy - Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí se otevřela řidičům. Oprava špatně položeného asfaltu totiž skončila o den dříve. Nerovnosti na stometrovém úseku u Plané nad Lužnicí se objevily kvůli počasí během dokončování stavby, zhotovitelská firma je opravila na vlastní náklady.

Oprava měla původně trvat až do úterního večera, silničářům se ale podařilo položit nový povrch už v pondělí. Nerovnosti a trhliny byly objeveny na asi stometrovém úseku nedávno otevřené části dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Podle expertizy byly na vině klimatické podmínky v době dokončovacích prací. „V červnu byly extrémně silné deště, povodně, následně prudká vedra. Mezi dvěma svrchními vrstvami vznikly jakési puchýře, které způsobily trhliny na povrchu vozovky,“ popsala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Protože k závadám došlo v době, kdy byla stavba ve zkušebním provozu před kolaudací a nebyla ještě převzata ŘSD, zhotovitel ji opravil na vlastní náklady. „Všechny silniční stavby jsou zprovozňovány hned po své dostavbě do takzvaného režimu předčasného užívání. Teprve po téměř ročním zkušebním provozu můžeme požádat o kolaudaci, ve chvíli, kdy máme stanovisko hygienika, že jsou dodrženy hlukové limity a doplněna případná protihluková opatření,“ vysvětlila Vápeníková.

V těchto dnech úsek prochází také bezpečnostním auditem. Na jeho základě se mimo jiné rozhodne o tom, kde všude bude potřeba postavit kolem dálnice plot. Řidiči se v těchto místech totiž často setkávají se zvěří. „Dálnice v tomto úseku bude určitě oplocena,“ přislíbila Vápeníková.

Další problémy silničáři objevili na mostě přes rybník Koberný u Plané nad Lužnicí. Zhruba pětisetmetrový most je zvlněný. Podle projektanta to ale není na závadu, stavba by si postupně měla „sedat“. 

Dálnice D3 dnes měří 42 kilometrů. V budoucnu má propojit Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem, měřit bude 171 kilometrů. V části mezi Budějovicemi a státní hranicí s Rakouskem se v tuto chvíli připravují výkupy pozemků, v některých úsecích je už vydáno i stavební povolení. Ve Středočeském kraji se naproti tomu teprve řeší samotné ukotvení trasy.