Útoky na pražskou železnici pokračují, naposled zloděj oslepil vlaky v Holešovicích

Praha – Po jediném dnu se zloději pokusili ukrást část železničního zabezpečovacího zařízení na dalším místě Prahy. Vlaky kvůli krádežím zprvu nejezdily mezi nádražím Holešovice a hlavním nádražím, resp. Libní, později jezdily jen po jedné koleji a zpožděné. Výpadky železničáři zaznamenali v Holešovicích a také na odbočce Rokytka nedaleko libeňského nádraží. Železnice ve městě a jeho blízkém okolí v posledních dnech čelí rozsáhlému útoku zlodějů, v týdnu byly kvůli nim výpadky i na tratích na Kolín a Lysou nad Labem.

Poslední pokus o krádež kabelů zabezpečovacího zařízení narušil provoz vlaků, které jezdí z Prahy směrem na Ústí nad Labem a Drážďany, popř. Karlovy Vary. Rychlíky, které obvykle jezdí z hlavního nádraží přes Holešovice dále na sever, ráno začínaly buď na holešovickém nádraží, nebo na Masarykově nádraží, později začaly jezdit po obvyklé trase, ale pouze jednokolejně a sníženou rychlostí. Výluka zcela skončila až po druhé odpoledne. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše se zloděj v Holešovicích pokusil ukrást elektrické kabely a narušil i optický kabel od zabezpečovacího zařízení. „Pouze je nasekl sekerou a utekl,“ popsal mluvčí.

Rozsáhlé výpadky zabezpečení tratí v Praze a blízkém okolí trápí Správu železniční dopravní cesty – a stejně tak železniční dopravce a jejich zákazníky – už zhruba týden. Většinou za nimi stojí zloději. „Včera se to stalo dvakrát po sobě na hlavním tahu směr Pardubice a dále na Moravu, dnes se to stalo v Holešovicích a dále je podezření na krádež kabelů na odbočce Rokytka,“ přiblížila mluvčí drah Radka Pistoriusová. V úterý policisté chytili – ovšem až po činu – dva muže, kteří ukradli kabely a zastavili tím vlaky z Vysočan na Horní Počernice i Satalice. Minulou neděli zase bezdomovec – jehož po krádeži policisté také chytili – vyřadil zabezpečení opět mezi Holešovicemi a Libní.

Právě výpadky zabezpečovacích zařízení přispěly letos hned k několika mimořádným událostem, při kterých především pohotovost strojvedoucích zabránila haváriím. V době, kdy nefungovalo zabezpečovací zařízení – vypadla návěstidla a strojvedoucí jeli podle rozkazů dispečerů „naslepo“ – se například v září v Brně-Chrlicích sjely dva vlaky na jedné koleji, podobná událost se stala také v únoru v Adamově.