Na východě Prahy mají tramvaje nové koleje, na západě si na ně počkají déle

Praha – Na trať v Poděbradské ulici na východě Prahy se vrátily tramvaje. Skončila rekonstrukce úseku mezi libeňským nádražím a Starým Hloubětínem, tramvaje už nejezdí po trati usazené v betonových panelech, nově má dráha částečně otevřený svršek, částečně je zatravněná. Zatímco výluka v Poděbradské skončila v termínu zhruba po 2,5 měsících, protáhne se naopak přestavba trati v Evropské ulici. Skončit měla 16. listopadu, dopravní podnik ji nyní protáhl až do 26. listopadu.

Opravu trati v Poděbradské ulici ve dvoukilometrovém úseku mezi zastávkami Nádraží Libeň a Starý Hloubětín – a později i práce, které zasáhly také navazující úsek na Lehovec – dopravní podnik slavnostně ukončil v úterý, tramvaje se na ni ale vrátily až dnes. Tramvaje zde původně jezdily po kolejnicích usazených ve velkoplošných betonových panelech, teď už jezdí po trati klasické konstrukce, na pražcích jsou ovšem upevněny bezžlábkové kolejnice S49 – právě takové, které dopravní podnik poprvé využil při rekonstrukci navazujícího úseku z Hloubětína na Lehovec. „Cestování tramvají tak bude pohodlnější a rychlejší,“ podotkl generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Trať, která vede v samostatném pásu mezi dvěma dvoupruhovými silničními pásy, ovšem již nebude k dispozici spěchajícím autům, částečně má otevřený svršek, částečně je její těleso zatravněné.

Zastávky na modernizované trase jsou nově bezbariérově přístupné – a je jich více. K trojici dosavadních (Podkovářská, U Elektry a Nademlejnská) přibyla ještě čtvrtá zastávka Kabešova na západním konci komplexu Nová Harfa. „Zřízení nové zastávky přispěje k lepší dostupnosti hromadné dopravy v této lokalitě,“ upozornil starosta Prahy 9 Jan Jarolím.

Zatímco však Vysočanští se mohou radovat z návratu tramvají, obyvatelé Vokovic budou muset s výlukou – už tak dlouhou – žít ještě déle, než dopravní podnik původně sliboval. Výluka na Evropské ulici mezi Bořislavkou a Divokou Šárkou, která měla skončit 16. listopadu, se protáhne o deset dnů. Tramvaje tak podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové do Šárky znovu pojedou až v úterý 26. listopadu ráno. Nadále bude jezdit náhradní autobusová doprava X-20 z Dejvické přes Bořislavku na Nádraží Veleslavín a X-26 z Dejvické přes Bořislavku a Nádraží Veleslavín až do Divoké Šárky. V nočním provozu obsluhuje úsek mezi Vítězným náměstím a Divokou Šárkou autobus X-51.

Vydáno pod