V Brně začaly přípravné práce na rozšíření městského okruhu

Brno - Místo zahrádkářských chat a skleníků dopravní tepna, která z centra města odvede stojící kolony aut. Po výkupu většiny pozemků začaly přípravné práce na rozšíření ulice Žabovřeské, konkrétně v úseku mezi dvěma tunely, který se jednou stane součástí velkého městského okruhu. Se samotnou výstavbou, která by tramvajové linky odsunula do skalního tunelu, se ale začne nejdříve v roce 2016.

„Dochází k demolici chatek, skleníků a kůlen. Všechny pozemky ještě nejsou vykoupeny, protože vlastníci mají vysoké požadavky,“ prozradila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová. Podle plánů se má vytížená ulice Žabovřeská rozšířit v každém směru o jeden jízdní pruh.

„Zanedlouho nebude vůbec nic bránit tomu, aby stát splnil svůj slib, a tím je zahájení stavby v roce 2016. Prozatím vše nasvědčuje tomu, že tento slib dodržen bude,“ přislíbil náměstek primátora Robert Kotzian (ODS). Termín zahájení stavby se ale několikrát odsouval, podle původních plánů měl navázat na dokončení oprav královopolského tunelu, což se ale nestalo. Podle dopravců je rozšíření ulice Žabovřeské hlavní prioritou.

„Zahájení celkové stavby Žabovřeská se předpokládá na přelom let 2015 a 2016. Předpoklad dokončení je pak v roce 2019,“ odhadl Jiří Studecký z Ředitelství silnic a dálnic ČR. Až se podaří dokončit brněnský velký městský okruh, měl by dosahovat délky dvaceti kilometrů.

Tramvaj by musela ustoupit do skály

Rozšíření silnice komplikuje poloha úzké ulice, kterou svírá koryto řeky Svratky na jedné straně, na druhé ji zase limitují tramvajové koleje. Vedení Brna se proto rozhodlo vyřešit dopravní situaci odvedením tramvajové linky do skalního masivu pod Wilsonovým lesem.

Náklady na náročný projekt se mohou podle předběžných odhadů vyšplhat až na tři miliardy korun. Rozpočet města Brna, který minulý týden schválili radní, počítá s rozsáhlou investicí do dopravy. Úsek Žabovřeské by z něj příští rok měl získat jednadvacet milionů korun.