Na plzeňské nádraží vede nový podchod, cestu zkrátí na čtvrtinu

Plzeň – K vlaku na hlavním nádraží v Plzni je možné dojít novým podchodem od autobusové zastávky před budouvou soudu. Odpadá tak zdlouhavé obcházení traťového tělesa pod viaduktem. Podchod ze Šumavské ulice do odbavovací haly plzeňského nádraží je pro cestující asi nejdůležitější součástí rekonstrukce stanice. Není ale jediná – práce proto pokračují, skončí až v květnu.

Ze zastávky městských autobusů Hlavní nádraží (dříve Hl. nádr. ČD, Šumavská) je to do nádražní budovy vzdušnou čarou zhruba sto metrů. Cestující ale dosud museli ujít čtyřnásobnou vzdálenost, aby se dovnitř dostali. Teď jim cestu konečně zkrátil dlouho slibovaný podchod ze Šumavské ulice. Začíná na místě bývalého parkoviště u Hamburku, jde o prodloužení podchodu z nádražní haly na nástupiště 4, 1 a 1a. Na ně se již cestující z podchodu také dostanou, ale zatím nefungují výtahy ani eskalátory.

Podobný podchod by měl vzniknout také pod druhou částí kolejiště plzeňského hlavního nádraží, povede tedy z odbavovací haly do Železniční ulice. Ten ale ještě není hotov. „Bude dokončen v příštím roce,“ přiblížil mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Otevřením podchodu, který sbližuje plzeňskou MHD a vlaky, končí druhý rok rekonstrukce městského železničního uzlu, jehož součástí je rekonstrukce kolejiště a nástupišť na hlavním nádraží i stanici Jižní předměstí. Většina klíčových součástí modernizace už je hotová. „Veškeré práce a nepřetržité výluky jsou dokončeny, probíhají pouze práce na podchodech na hlavním nádraží a na souvisejících stavebních objektech,“ shrnul Pavel Tesař.

Rekonstrukce plzeňských nádraží potrvá do května, tím ale práce na modernizaci třetího železničního koridoru v Plzni neskončí. Počátkem příštího roku má začít rekonstrukce úseku od hlavního nádraží na východní okraj města, kde se od jara budou razit tunely pro přeložku další části trati do Rokycan.