Klienti nepřicházeli, ale úředníky to neznepokojilo

Pardubice – Úředníci z odboru dopravy pardubického magistrátu zažili hned na začátku roku vypjatou situaci. Lidé, kteří se předem objednali na internetu, nakonec nepřišli. S tím ale elektronický systém nepočítá, a tak marně blikalo jedno číslo za druhým, zatímco lidé, již přišli bez objednání, museli čekat, zda na ně vůbec ještě vyjde řada. Teď si stěžují, že žádného z úředníků nenapadlo vyjít na chodbu – přestože je čekající lidé na kuriózní situaci upozorňovali. Podle úředníků je ale nutné dodržovat předepsané postupy.

„Čtyři minuty systém vyhlašoval další lidé, do kanceláře nikdo nevstoupil a nikoho z kanceláře nezajímalo, proč tam nikdo nevstupuje,“ popsal Jaromír Kalina začátek své návštěvy na pardubickém odboru dopravy. Nakonec musel čekat dvě hodiny, protože teprve potom si úřad uvědomil, že může přijmout klienty, kteří se předem neobjednali, namísto těch, kteří se objednali, ale nepřišli. Nepomohlo ani, že Jaromír Kalina úředníky na situaci upozornil.

Zaměstnanci úřadu tvrdí, že nemohou přijmout klienty mimo určené pořadí. „Byla tady jedna ukrutná stížnost, že jsme komusi vydali doklad bez pořadového čísla. Tak bylo rozhodnuto, že bez pořadového čísla se doklad vydávat nebude,“ prohlásil Jiří Řádek z odboru dopravy. Vedoucí odboru Vladimír Bakajsa zase označil přijetí neobjednaných klientů namísto těch objednaných – byť nepřišli – za neférové jednání.

Podle Vladimíra Bakajsy by bývalo bylo možné vyhnout se problémům a dlouhému čekání na úřadu především tak, že by se výměna řidičského průkazu nenechala na poslední chvíli. V Pardubicích totiž nechalo povinnou výměnu řidičského průkazu na prosinec či začátek ledna 600 řidičů.