Parkoviště P+R by mohla vzniknout u železničních zastávek

Praha by mohla investovat do staveb záchytných parkovišť i mimo své území. Vedení metropole by tak chtělo bojovat proti přeplnění města vozy řidičů ze středních Čech, kteří do Prahy přijíždí za prací. Takzvané P+R (Park and Ride) by mohly vzniknout u železničních zastávek, například podél trati z Kladna do Prahy. 

Peníze na stavbu parkovišť by Česko mohlo čerpat z fondů Evropské unie a podílet by se mohla i Praha. „Já bych o to velmi stál, jenom je otázka, jakým způsobem může Praha investovat vně svého správního území, ale umím si to představit a považuji to za ekonomicky zdůvodnitelnou investici,“ uvedl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Podobné parkoviště by podle něj bylo příhodné například v Dobřichovicích na trati Praha - Beroun.

Záchytná parkoviště P+R na okraji Prahy jsou už teď mnohde přeplněná. V plánu je výstavba dvou nových - na Jižním Městě a Černém Mostě. Naopak o parkoviště na Skalce nebo v Běchovicích řidiči zájem nemají a magistrát tu proto zrušil ostrahu. 

  • provozní doba parkovišť P+R je od 4:00 do ukončení provozu metra (cca 01:00)
  • cena parkovného je dvacet korun
  • za nevyzvednuté auto zaplatí řidič stokorunu
  • kde jsou parkoviště P+R: Skalka, Zličín, Nové Butovice, Opatov, Chodov, Ládví, Letňany, Rajská zahrada, Černý Most, Radotín, Nádraží Holešovice, Běchovice a Depo Hostivař
  • je zde také možné odstavit jízdní kolo 

Problémy s přetíženou automobilovou dopravou by mohla zmírnit také lepší koordinace hromadné dopravy mezi Prahou a Středočeským krajem. V současné době se připravuje materiál, podle kterého by se pražská a středočeská veřejná doprava sloučila.

Praha chce také do konce léta spustit zkušebně nový parkovací systém. Zóny by se měly nově rozdělit na menší. Lidé si budou moct vybrat, zda si koupí parkovací karty pro celou městskou část, nebo levnější jen do okolí svého bydliště. Některé modré zóny se změní na smíšené, v nichž mohou zaparkovat i přespolní řidiči. Nyní v modrých zónách mohou zastavit jen rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet. Zóny by se také měly rozrůst na další městské části, které o ně mají zájem, tedy do Prahy 5, 6, 8, 9 a částečně 4.