Silničáři budou v Budějovicích pracovat deset hodin denně

České Budějovice - Radní z českých Budějovic chtějí zrychlit opravy, které omezují dopravu nebo chodce. I když je firmy kvůli pokutám většinou stíhají v termínu, podle nových smluv budou muset pracovat deset hodin a šest dní v týdnu. Město si od toho slibuje, že se omezení výrazně zkrátí.

Čilý ruch na stavbách by měl podle českobudějovických radních panovat po celý den. „Je těžko pochopitelné, že firma skončí v půl třetí odpoledne a v dopravních špičkách už na staveništích není přítomen nikdo jiný než plot. To obyvatele neuvěřitelně dráždí a z nás ze všech to dělá rukojmí stavebních firem,“ říká primátor Českých Budějovic Juraj Thoma (HOPB).

Systém veřejných zakázek se proto mění. Už při vyhlašování výběrových řízení na opravy silnic, chodníků nebo cyklostezek zakotví radnice do požadavků na zhotovitele povinnost pracovat intenzivněji než dosud. Stavebníky chce k vyšší rychlosti českobudějovická radnice tlačit i přesto, že by to mohlo některé opravy prodražit. „Každá ze stavebních firem bude mít samozřejmě možnost si práci svých lidí nacenit a je nám jasné, že zadarmo ti lidé pracovat nebudou,“ uvedl primátor.

Stavební firma, která v loňském roce zajišťovala pro město dvě nejvýznamnější rekonstrukce hlavních dopravních uzlů, se prodlouženým směnám nebrání. „Pokud zmíním křižovatku Nádražní a Rudolfovská a křižovatku Mánesova - Lidická, tak na obou stavbách se v prodloužených směnách pracovalo,“ upozornila mluvčí společnosti Strabag Edita Novotná.

Větší tlak na efektivnost čeká stavebníky také u technologických přestávek. Zveřejňovat budou muset přesný termín jejich trvání, aby se rekonstrukce zbytečně neprotahovala.