VZP přivítala stovky nových klientů. Ti neměli o změně pojišťovny tušení

Praha – Osobní údaje klientů jedné ze zdravotních pojišťoven zřejmě někdo zneužil. Stovky lidí totiž zjistily, že je bez jejich vědomí někdo přeregistroval od Revírní bratrské pokladny (RBP) k Všeobecné zdravotní pojišťovně (VZP). Část z nich se už proto obrátila na policii. VZP tvrdí, že se ji někdo snaží očernit.

Ke Všeobecné zdravotní pojišťovně se za první čtyři měsíce roku přeregistrovalo více než pět tisíc dosavadních klientů Revírní bratrské pokladny. Oproti stejnému období loňského roku je to asi desetinásobek. Část lidí, která od malé moravské pojišťovny letos odešla, však tvrdí, že o tom neví a někdo zneužil jejich osobní údaje. „Máme zdokumentováno kolem 300 pojištěnců, kteří se hlásí k tomu, že byli neoprávněně přeregistrováni k VZP, aniž o tom věděli,“ uvedl náměstek ředitele RBP Otakar Kačmař.

Bývalý klient RBP Jan Bujok navíc tvrdí, že když se VZP ozval poté, co se proti své vůli stal jejím klientem, hrála pojišťovna mrtvého brouka. „Nereagovala nijak. Chtěl jsem kopii toho, co jsem podepsal, ale nebyla. Nebylo tam nic,“ popsal.

Nikdo zatím neví, kdo klienty RBP bez jejich vědomí přeregistroval. VZP přitom odmítla obvinění, že získává klienty nelegálním způsobem. Měli se tak vyjádřit zástupci bratské pokladny. „Je to snaha RBP poškodit dobré jméno VZP a vyvolat takovým způsobem zájem o pojišťovnu, která se na trhu chová jako pirát z Karibiku a na Moravě provádí psí kusy,“ řekl mluvčí VZP Oldřich Tichý. Otakar Kačmař označil jeho tvrzení za „nařčení“, nad kterým se může „jenom pousmát“.

Desítky přeregistrovaných klientů podaly trestní oznámení a totéž chce učinit i vedení Revírní bratrské pokladny.

Obě pojišťovny ale ujišťují, že spor ohledně přeregistrace nemá žádný vliv na poskytování zdravotní péče lidem, kterých se to týká. Minimálně do konce roku ji bude hradit Revírní bratrská pokladna.