Železniční trať Kouřim-Pečky dnes brázdí historické motorové vozy

Kouřim – Poslední trať, kterou poškodily loňské povodně, je ode dneška v provozu. Na počest obnovení provozu jezdí na trase z Peček do Kouřimi na Kolínsku celý den historické motorové vlaky, které na nástupištích vítají desítky rodičů s dětmi. Oprava stála 48 milionů korun.

Návrat vlaků na trať přivítaly desítky lidí. Celý den se mohly svést historickými motorovými vozy, kterým se neřekne jinak než Krokodýl, Dvaašedesátky nebo Orchestrion. „Nejmladší vůz je M152 z roku 1982, nejstaršími lokomotivami jsou M262 – Velký kredenc, který pochází z roku 1958, a Krokodýl z roku 1966,“ doplnil pořadatel akce Pavel Lisec.

Rekonstrukce dráhy trvala přesně rok. Výsledkem je nový most, nástupiště a někde méně kolejí. Kompletní oprava celé trati stála 48 milionů korun.

Na počest opravy trati vyjely historické motorové vozy a lokomotivy
Zdroj: ČT24

Jedenáct obcí, jedenáct zastávek. Trať, která je spojuje, je pro některé obyvatele jedinou možností, jak se dostat na nákupy nebo do práce. „Já po zdejší trati jezdím pravidelně už téměř dvacet let na noční směnu na poštu,“ potvrdil jeden z cestujících Jan Hájek.

Vlaky zastavily loňské červnové povodně. Hladina jindy poklidné Výrovky vystoupala na nádraží v Plaňanech až na 120 centimetrů. Podmáčela blízký svah a narušila podloží. Ještě před dvěma měsíci na nádraží pracovaly stroje. Lidé se báli, že se vlaků už nedočkají a navždy je nahradí autobusy. Železnice ale u Středočeského kraje vyhrála. „Z hlediska přepravy lidí je to vždycky lepší než autobus,“ říká hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).

Na počest opravy trati vyjely historické motorové vozy a lokomotivy (zdroj: ČT24)