Brno možná přijde o Grand Prix

Brno – Letoškem končíme. S takovým prohlášením přišlo na tiskovou konferenci o osudu Grand Prix vedení brněnského Automotodromu. Pořadatelům Velké ceny silničních motocyklů se na příští rok nepodařilo sehnat dostatek peněz na tzv. zalistovací poplatek, který musí zaplatit za zařazení závodu do kalendáře mistrovství světa. Letos se ale závod ještě pojede, vláda na začátku července rozhodla, že organizátorům pošle dotaci 30 milionů korun.

„Zatím se nepodařilo najít systémový způsob financování Grand Prix České republiky pro rok 2015 a případně pro další roky. Automotodrom není schopen garantovat úhradu zalistovacího poplatku,“ uvedla výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Pořadatelé proto poslali promotérovi šampionátu MotoGP - agentuře Dorna - výpověď kontraktu pro rok 2015. To, zda ji přijme, v tuto chvíli není jasné. V kalendáři závodů pro příští rok ale Brno nyní chybí.

O definitivním osudu Grand Prix v Brně mají společně jednat už za měsíc, kdy se pojede letošní ročník závodu. Jednání by se podle slov Ulmanové měl účastnit i premiér Bohuslav Sobotka. „Finální rozhodnutí už nebude záviset na nás, ale na agentuře Dorna. Pokud by došlo k projevení politické vůle, tak věřím tomu, že Dorna nám vyjde vstříc,“ myslí si ředitelka Automotodromu Brno.

Dorně se ozývají první náhradníci

O osudu brněnské Grand Prix se jednalo minulý víkend na závodu v německém Sachsenringu. A promotérovi závodu už se ozvaly první dva okruhy, že ten brněnský mohou v seriálu nahradit. „Zájemců bude hodně. I východní okruhy jsou totiž ochotny zaplatit vyšší částku, než kolik si teď můžeme dovolit my. Domnívám se, že pokud závod jednou ztratíme, už bude nulová šance vrátit se zpátky,“ dodala Ulmanová.

Video Velká cena Brna je v ohrožení
video

Velká cena Brna je v ohrožení

Jistých 30 z potřebných 140 milionů

Ani letošní závod ale v tuto chvíli není úplně bez problémů. Ministr Chládek sice dosáhl toho, že vláda pošle na zajištění závodu 30 milionů korun, ale celkové náklady na víkendovou akci jsou 140 milionů, včetně zalistovacího poplatku. Sumu chce vedení okruhu uhradit ze vstupného a z vlastních zdrojů, zvažuje i možnost vytvořit kalendáře splátek pro dodavatele, kterým nebude schopna okamžitě zaplatit.