Černý humor, násilí, erotika – Moravskoslezský kraj na virálech propaguje památky

Ostrava – Na internetu se objevila virální videa propagující technické památky Moravskoslezského kraje – s nádechem černého humoru, násilí i erotiky. Na některá kraj kývl, čtyři ale na síť unikly omylem. Názory odborníků se na takovou prezentaci muzeí a památek různí. Zadavatel reklamy pro severní Moravu – samotný krajský úřad – je ale hájí. Videa mají přitáhnout mladé lidi a šokovat. Na dostupná videa se můžete podívat zde.

Kraj tvrdí, že čtyři kontroverzní videa unikla na internet bez jeho vědomí. Překvapeni jsou i provozovatelé památek. „Ani se na to nemohu dívat,“ reagovala ředitelka Muzea Bruntál Hana Garncarzová na scénu, kde návštěvníkům muzea useknou kosou hlavy. V daším videu se u opuštěného mlýna zase oběsí vodník. Z internetu už proto kontroverzní virály zmizely.

Krajský úřad je ale hájí s tím, že chtěl jen upozornit na památky netradiční a moderní formou zaměřenou především na mladé lidi. Za celkem třináct virálních videí zaplatil přes milion korun. Hlavním cílem bylo, aby měla co nejvíce zhlédnutí na internetu. Některá viděly za dva dny už stovky lidí.

Kontroverzní ukázky z virálních videí propagujících památky (zdroj: ČT24)

Virální spoty mají veřejnost provokovat a vybízet k diskusím. Názory odborníků na reklamu, zda se to tentokrát povedlo, se ale různí. „Lidé nechtějí násilí a hrubost v reklamě. Dost lidí se po zhlédnutí takové reklamy bude vůbec rozmýšlet, jestli se nevrátit hned od hranic kraje,“ domnívá se prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová. Podle děkana Fakulty umění z Ostravské univerzity Zbyňka Janáčka ale videa požadavek humoru a možná šoku učitě splnila.