Výluka v Ústí n. O.: Regiojet a LE pospolu, ČD se zrušenými vlaky

Ústí nad Orlicí – Jen sotva bude v sobotu na nejdůležitější železniční trati v Česku mezi Prahou a Českou Třebovou platit jakýkoli jízdní řád. V Ústí nad Orlicí budou stavbaři převádět dopravu na novou estakádu u nádraží, díky které již nebude nutné v Ústí výrazně zpomalovat. Kvůli tomu budou mít vlaky v celém úseku mezi ústeckým nádražím a stanicí Dlouhá Třebová k dispozici jedinou kolej, po které budou navíc muset projíždět pomalu a opatrně, protože bude vypnuté zabezpečovací zařízení. České dráhy část svých spojů zruší, soukromí dopravci se dohodli, že své soupravy spojí a omezeným úsekem budou projíždět jako jeden dlouhý černo-žlutý vlak.

Rekonstrukce orlickoústeckého nádraží se blíží do finále. Na podzim by zde měly opět začít zastavovat vlaky, nejprve je ale nutné zprovoznit novou estakádu. Ta bude zásadní hlavně pro vlaky, které v Ústí nezastavují, protože umožní zvýšit rychlost průjezdu ústeckým nádražím ze 70 až na 160 km/h. Při převádění dopravy na ni však bude výrazně omezený provoz, který zasáhne veškerou dopravu mezi Prahou a Českou Třebovou. Je proto potřeba počítat se zpožděními, České dráhy uvádějí asi 45 minut, Leo Express 30 minut, Regiojet 10 až 20 minut.

Při cestování spoji ČD je navíc potřeba počítat s tím, že některé spoje mezi Prahou a Českou Třebovou vůbec nepojedou. Půjde o rychlíky na linkách Praha – Česká Třebová – Brno i Praha – Olomouc – Staré Město. Jako náhrada vyloučených rychlíků poslouží expresní vlaky, z nichž některé mimořádně zastaví i v Přelouči, Chocni a Ústí nad Orlicí - městě. „Vlak pojede například z Luhačovic, v České Třebové ukončí jízdu a cestující si přestoupí na vlak EC, IC, který dále pojede až do Prahy. Pokud pojedou opačně, pojedou z Prahy expresem nebo EC a dojedou za výluku do České Třebové nebo do Zábřehu, Olomouce a tam přesednou na rychlík,“ popsal způsob cestování při výluce mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Soukromí dopravci nebudou své spoje kvůli výluce rušit, ale vzájemně je propojí. Mezi Prahou a Českou Třebovou pojedou žluté soupravy Regiojetu spojené s černými jednotkami Leo Expressu. Z časového hlediska ovšem převládne žlutá, pro cestující spoji LE to znamená, že jejich vlaky budou odjíždět z Prahy zhruba s dvacetiminutovým předstihem.