Výlety k Sázavě zkomplikovala ranní železniční nehoda

Petrov (Praha-západ) – Kdo se chtěl v neděli dopoledne vydat do dolního Posázaví tradičním způsobem – vlakem – měl postaráno „o zábavu“. Dopravu na trati Posázavského pacifiku v době pomyslné nedělní ranní špičky přerušila havárie – na trať se u zastávky Petrov u Prahy sesunula skála a do kamení narazil osobní vlak. Téměř šestihodinové přerušení dopravy jen s omezenou náhradou autobusy potom rozezlilo mnoho cestujících.

V noci se u Petrova u Prahy sesunulo kamení na železniční trať z Čerčan do Prahy – populární Posázavský pacifik. První ranní vlak do něj potom narazil. „Jelikož byla mlha, špatná viditelnost, tak jsem to viděl na krátkou vzdálenost. Tak rychle nezastavíte,“ podotkl strojvedoucí Jan Šimáček. Zprvu se obával, že se vlak vyšinul z kolejí. „Přes ty kameny jsem skákal,“ poukázal. Vlak se ale nakonec po padesáti metrech zastavil – poškozený, ale v bezpečí mezi kolejnicemi. Podle mluvčí ČD Kateřiny Šubové utrpěla motorová jednotka poškození pluhu, pojezdu a karoserie, škoda je kolem 200 tisíc korun.

Z dvaceti lidí, kteří cestovali v regionově, jež havarovala, se nikomu nic nestalo. Lidé, kteří se chystali po trati ráno projet, však nemohli – bezmála šest hodin po trati nejezdily vlaky. V té době jich přitom má přes Petrov projet pět vlaků včetně kapacitní soupravy s patrovými vozy. České dráhy sice zajistily náhradní autobusovou dopravu, ta ale obsluhovala jen některé zastávky. Někteří cestující přitom neměli jasno, kdy a jak se dostanou do svého cíle. „Tady nás vysadili za deset minut osm a měli jsme mít náhradní dopravu. Už tu čekáme bez pěti minut hodinu. Před námi prý odjel nějaký autobus na Jílové. Nemohl na nás chvíli počkat?“ zoufala si například žena, která uvázla v Davli.

Po půl desáté již sázavským údolím opět zaduněly lokomotivy. Správa železniční dopravní cesty ale nechá svah prohlédnout geology, aby zjistili, zda nehrozí další sesuvy. Skála totiž puká i na dalších místech, problémy se tu objevují po prudších deštích. Kvůli podobným problémům ovšem na některých jiných tratích platily i velmi dlouhé výluky – letos například téměř celé prázdniny nejezdily vlaky na jiné turistické trati z Klatov do Železné Rudy, protože byla nestabilní skála pod tratí. V roce 2010 zase vyřadil sesuv z provozu na několik měsíců část trati z Plzně do Žatce.