Jízda po novém úseku D1 je hlučná. Povrch má být ale bezpečnější

Praha - Od příští středy se na D1 v úseku ŠternovPsáře začne jezdit v obou směrech. V dosavadním jednosměrném provozu si už někteří řidiči nový povrch vyzkoušeli. Stěžují si na nerovnost a hluk. Ředitelství silnic a dálnic připouští, že řidiči mohou mít pocit hlučnějších nových úseků. Jde ale prý o důsledek použití technologie, která má především zvýšit jejich bezpečí.

„Jde o povrch s takzvaným obnaženým kamenivem, kde viditelně vykukují kameny, ovšem protismykové vlastnosti jsou ideální,“ uvedl vedoucí Technické a dozorčí správy modernizace D1 Ivan Čásenský. Úroveň hluku při jízdě částečně zvyšují i spáry, ty ale na úseku musí být, aby se desky neroztrhaly. Na podobném povrchu jezdí třeba i řidiči v Německu.

V jízdním pruhu ve směru na Prahu začala pokládka nového povrchu dálnice v úseku Šternov–Psáře za začátku září. Kvůli termínu dokončení posledního kroku modernizace pracovali dělníci i v noci.

Modernizace má celkově velké zpoždění: Dva ze čtyř úseků, kde se již pracuje, nebudou hotové v termínu a práce budou pokračovat i napřesrok. Na dalších třech místech, kde se mělo v létě začít pracovat, stále leží starý beton, protože ŘSD stále nemá stavební povolení.