Třída Míru dostává novou dlažbu – křivou a zvlněnou

Pardubice – Prašná plocha, ve kterou se na jaře proměnila pardubická třída Míru, začíná dostávat novou podobu. To, co se v ní začalo objevovat, se ale vůbec nezamlouvá radnici – nová dlažba chodníků je křivá a zvlněná. Město pohrozilo stavební firmě, že jí za nekvalitní práci nezaplatí. Stavbaři ale tvrdí, že nejde o jejich chybu, a pokud chce radnice někoho trestat, má jít až za projektanty.

Rekonstrukce třídy Míru vyvolávala v Pardubicích rozepře již před zahájením, ve svém průběhu a již nyní je jisté, že to nebude jiné ani po dokončení. Dělníci začali pokládat novou dlažbu, jak ale jako první poukázala Mladá fronta DNES, jsou nové chodníky křivé a zvlněné. „Dění na stavbě je odrazem špatně připraveného projektu,“ vzkázal přitom mluvčí stavební firmy Syner Ondřej Paclt.

Radnice však již pohrozila, že stavbaři nedostanou část z nasmlouvaných 120 milionů korun, pokud se situace nezlepší. „Pokud práce nebude z našeho pohledu kvalitní, město nebude moci tuto práci převzít, to znamená zaplatit dlažbu,“ řekla primátorka Štěpánka Fraňková (SPP). Podle stavbařů se závada projevila také proto, že po nedokončených chodnících již chodí lidé, což je důsledek požadavku radnice na zpřístupnění ulice chodcům i během prací.

Štěpánka Fraňková však již nebude se stavební firmou o výsledku rekonstrukce třídy Míru jednat. Vedení města převezme nová koalice v čele s Martinem Charvátem (ANO). Ten je přesvědčen, že stopa přinejmenším části problémů vede na radnici. „Již na začátku vzniklo spoustu problémů, chyb ze strany vedení města i realizační firmy,“ řekl Charvát. Chystá proto podrobný audit stavby, kterou považuje za problematickou.

Kromě chodníků se město obává také výsledku stavby jízdní dráhy pro trolejbusy. Informace, že má nízkou nosnost a mohla by se propadat, začali prověřovat odborníci z Masarykovy univerzity.