Z nádražního káčátka konečně začne růst moderní labuť

Karlovy Vary - Převod budovy karlovarského horního nádraží z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty ho umožňuje po dvou letech přestavět. Desítky let slouží jako provizorní stavba a požadavkům na cestování v 21. století už nevyhovuje. Navíc mu v řadě anket hodnotících česká a moravská nádraží lidé přisuzují nálepku nejhorší.

„Je to naprosto zásadní ostuda Karlových Varů, proto tomu odpovídá i zájem města o tuto rekonstrukci,“ tvrdí primátor Petr Kulhánek (KOA). Nová odbavovací hala měla stát na místě rozpadající se ruiny už dva roky, projekt architekta Petra Franty přebírá SŽDC od ČD.  

Podle generálního ředitele železniční správy Pavla Surého bude muset jít polovina budovy k zemi. Celá investice se pak vyšplhá přes částku 82 milionů korun. Nový majitel už vypsal výběrové řízení na stavbu. Ta by měla začít v únoru 2015 a hotová by měla začít sloužit k potěše cestujících v roce následujícím.

Majestátní budova z roku 1872 se v roce 1945 stala terčem leteckých bomb. Co z ní zbylo, pak doznalo provizorních úprav. Sloužit každopádně mělo horní nádraží největšího lázeňského města u nás pouze dočasně. Dnes je část budovy zcela pochopitelně v havarijním stavu, na špinavé nástupiště zatéká, chybí bezbariérové přístupy a doplňkové služby. Interiér nádražní haly se desítky let nezměnil - zastaralý informační systém doplňují dřevěné lavice a výdejna jízdenek z 50. let.