Sparťanský trapas

To se Sparta zase jednou ukázala v „hezkém světle“. Káže vodu a přitom si ráda usrkne vína. Jak jinak si vysvětlit reklamu na středeční utkání Evropské ligy s FC Kodaň. Ale pěkně popořádku.

Slávista Marek Suchý se začátkem prosince po duelu s Janovem v pražském Edenu loučil s fanoušky.

Odcházel totiž na hostování do Spartaku Moskva. U slávistického kotle pak na znamení soudržnosti zvedl nad hlavu šálu s nápisem SMRT SPARTĚ. Prý to měla být recese. Ha ha ha. Marek má opravdu vytříbený smysl pro humor.

Někdo by se nad tím povznesl, někdo by reagoval. Třeba tak jako mluvčí Sparty: „Věříme, že Marek Suchý přestane svůj čin vnímat jako recesi, jak uvedl v médiích, ale naopak se hluboce zamyslí nad důsledky svého počínání a uvědomí si, že překročil únosnou hranici sportovního zápolení,“ stojí v prohlášení.

Jaké však bylo mé překvapení, když deník Sport ve středečním vydání upozornil na reklamu, kterou Sparta lákala na očekávaný zápas s Kodaní. Nejlépe by sem asi pasovalo rčení o zametání před vlastním prahem. Na obrázku jsou totiž vyobrazeny dvě figurky z Lega, které symbolizují sparťanské fotbalisty. Před nimi leží postavička, jenž má hlavu oddělenou od těla, opodál se válí ruka.

Jedná se o fotbalistu Kodaně. Sparťanský fotbalista je navíc v napřáhnuté pozici. Asi si spletl hlavu s balonem, to přece nevadí. Obrázek doplňuje text: Zkazme Dánům Vánoce! Pomozte nám je rozložit!

Letenské PR přitom bývá leckdy opravdu vtipné. Třeba na domácí utkání Evropské ligy proti Kluži lákala Sparta „Drákulovskou reklamou“ – diváci, kteří darovali krev, měli vstup zdarma, k dispozici byly i vstupenky na stejnojmenný muzikál.

Samotný kontext se známou dánskou hračkou by ještě pobavil, ono vyobrazení se ale vážně nepovedlo. Takže příště snad jen: Mluviti stříbro, mlčeti zlato. A méně pokrytectví navrch.