Facebook se mění, produkce slovenských mediálních domů s ním

Správci sociálních sítí slovenských mediálních domů zaznamenali minulý týden značný propad v distribuci obsahu, který nabízí na Facebooku svým čtenářům. Největší stránky oslovily na sítích až o desítky procent méně, někdy až o dvě třetiny čtenářů méně.

Facebook po několikaměsíčním testování na mobilních telefonech začal se zaváděním nového „feedu“ – kanálu s názvem Průzkumník příspěvků i na desktopové rozhraní. Kanál by měl zobrazovat články, videa a fotky, které by se automaticky přizpůsobily každému uživateli podle jeho oblíbeného obsahu.

Současně by měl uživatele podnítit i k vystoupení ze „sociálních bublin“. Bude jim nabízet i obsah ze stránek a od uživatelů, které sami ještě nesledují.

Novinka dopadla nepříjemným způsobem právě na slovenské uživatele. Slovensko patří k jedné z šesti zemí, ve kterých se Facebook rozhodl otestovat přesunutí všech příspěvků sdílených stránkami.

Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg
Zdroj: ČTK/AP
Autor: Eric Risberg

Na klasické zdi, kde se dříve objevovaly všechny příspěvky, pak nechal pouze ty od přátel daného uživatele. Zůstaly tam také placené příspěvky sdílené stránkami. Články ze zpravodajských webů se v tomto informačním kanále objevily pouze, když je někdo z přátel konkrétního uživatele označil jako „to se mi líbí“ nebo nasdílel.

„Šedesátka největších stránek slovenských médií měla ve čtvrtek čtyřikrát méně interakcí než v předcházejících dnech,“ popsal situaci Denník N. Facebook potvrdil, že jde zatím pouze o test. Těch za poslední dobu provedl několik – upřednostnil například příspěvky přátel před posty od stránek. Zejména mezi mladými lidmi jde o oblíbený zdroj zpravodajského obsahu.