Web ČT Sport zvítězil ve skoku do výšky. V žebříčku Googlu

Mezi médii, která meziročně zaznamenala nejvýraznější nárůst zájmu publika, se na prvním místě umístil web ČT Sport a na třetím stránky České televize. Vyplývá to z žebříčků tuzemského vyhledávání za rok 2016, který zveřejnila společnost Google. V kategorii celebrit se mezi „skokany“ umístily také tváře taneční soutěže StarDance.

Jako „skokany“ Google definuje výrazy, „které během uplynulého roku zaznamenaly největší nárůst objemu vyhledávání ve srovnání s rokem předchozím“.

V případě vyhledávaných médií se na prvním místě umístil web ČT Sport, který návštěvníkům v uplynulých dvanácti měsících nabídl hned tři rozsáhlé speciály k evropskému fotbalovému šampionátu, ruskému mistrovství světa v hokeji a olympiádě v brazilském Riu.

Na druhém místě médií s největším nárůstem zájmu figuruje server iDNES.cz, na třetím pak ústřední stránka Ceskatelevize.cz, která slouží nejen jako rozcestník na weby Sportu či zpravodajské Čtyřiadvacítky, ale i jako brána do mamutího televizního archivu iVysílání. První pětici doplňuje Rock Rádio a názorový web Pavla Šafra Svobodné fórum.

Zmíněné sportovní události se promítly i do soupisky nejhledanějších výrazů. Na prvním místě mezi skokany stojí „ms v hokeji 2016“, páté je „euro 2016“ a deváté „olympijské hry 2016 v riu“. Vůbec nejčastěji pak lidé do vyhledávacího pole vepisovali slova facebook, youtube a překladač.

Za kurzorem tančila Anna K i Veronika Lálová

Zájem o nabídku z Kavčích hor se dílčím způsobem promítl i do žebříčku největších „skokanů“ mezi vyhledávanými celebritami; polovina jmen z první desítky patří účastníkům nováckého pořadu Tvoje tvář má známý hlas (vůbec nejvyhledávanější bylo jméno Jana Ciny), své zástupce má v žebříčku také taneční show České televize StarDance. Lidé hledali podrobnosti o Anně K a Veronice Lálové.

Ze zahraničních celebrit hlásil vyhledávač největší zájem u Davida Bowieho, Alana Rickmana a Sii, mezi sportovci šlo o Nikiho Laudu, Petera Sagana a Muhammada Aliho.

A perlička na závěr: Google sleduje i to, jaké otázky mu uživatelé kladou. Největším skokanem se slovem „proč“ se tak stal dotaz „Proč se kočky bojí okurek“ a Češi se – poněkud překvapivě – ptali na to, „Kdo je Karel Gott“.