Facebook bude mít svůj vyhledávač. Nová funkce pomůže novinářům

Na Facebooku už se jeho uživatelé neschovají, tedy pokud budou jejich příspěvky veřejné. Nejoblíbenější sociální síť totiž přichází s revoluční novinkou. Pomocí klíčových slov bude snadné zjistit, kdo se k danému tématu vyjádřil, hledat stránky, místa i zmínky o tématech ve všech statusech. Vyhledávání už se neomezuje jen na přípěvky od přátel konkrétního uživatele.

Možnost, kterou běžně používá Twitter, ocení hlavně novináři při shánění reakcí na aktuální dění nebo kvůli novým informacím. Získat by je mohli od bězných uživatelů, kteří byli u událostí, které média zajímají - útok v metru, zemětřesení na druhé straně planety nebo zvolení nového papeže.

Právě na Facebooku ale lidé sdílejí nejvíc pocitů a teď by mohly být všem dostupné. Veřejných příspěvků je na této sociální síti okolo dvou bilionů.

Jak novinka funguje?

I tady Facebook použije takzvaný našeptávač, aby svým uživatelům hledání zjednodušil. Pak zobrazí personalizované výsledky šité každému na míru. Parametrů je přes dvě stě - podle osobního profilu, toho, co uživatel sleduje nebo jaké příspěvky se mu líbí.

 Výsledky se pak seřadí do několika sekcí. Jako první se zobrazí souhrn hledaného tématu, hned pod ním příspěvky od důvěryhodných zpravodajských zdrojů a  zmínky od lidí, se kterými je uživatel na síti propojen. Hledání nabídne také nejpopulárnější obsahy a ostatní příspěvky od dalších uživatelů. O to, aby byly výsledky relevantní, se postará zvláštní tým.

Zatím je tato funkce přístupná pouze anglicky mluvícím uživatelům ve Spojených státech.