Nova, Prima: Reklama na ČT nepatří, trh je nerovný

Praha - Představitelé komerčních televizí se shodují na tom, že by Česká televize jako veřejnoprávní médium neměla soupeřit s komerčními televizemi o vyšší sledovanost. K financovámí by měla využívat výhradně koncesionářských poplatků, reklama na její obrazovku podle šéfa Primy Marka Singera nepatří, a to i přesto, že výnosy ČT využije k financování přechodu na digitální vysílání. "Bez přehnaného sebevědomí musím říct, že budou chybět novým televizím," řekl Singer na konferenci v Českém Krumlově.

Ředitel Novy Petr Dvořák několikrát zopakoval, že na českém trhu jsou díky existenci veřejnoprávní televize nerovné podmínky. Reklama by na ČT podle něj neměla být vůbec, veřejnoprávní televize se prý nemusí bát odlivu inzerentů. Současně by měla být tahounem na poli technologických inovací. Kritika se senesla také na program ČT - chybí mu prý odvaha zkoušet nové nezavedené formáty.

Dvořák přesto alespoň ocenil snahu České televize o rozvoj digitálního vysílání. Podle slov ředitele projektu digitalizace ČT Pavla Hanuše televize musela vzít situaci do svých rukou a postavit vlastní multiplex, o který se bude ze zákona dělit s Českým rozhlasem. Vedle toho ale také musí učinit velký ústupek - uvolnit kmitočty kanálu ČT2, aby mohly komerční televize své programy umístit do digitálních multiplexů co nejdřív. „Je toto ještě veřejná služba?" ptal se na konferenci.

Singer také dodal, že ČT by měla využívat moderních technologií pro e-learning a přilákat k televizi mladší publikum. K výtkám zástupců komerčních programů se přidal také bývalý poslanec Miloslav Kučera, podle kterého by se měla ČT více zaměřovat na obsah než na formu a něměla by zařazovat do svého vysílání „konkurenční pořady".